czwartek, 1 czerwca 2017

6 ulubionych animacji

Witajcie!
Dzisiaj Dzień Dziecka, to mnie zainspirowało do napisania tego postu.W każdym z nas jest trochę z dziecka. U mnie objawia się to miłością do bajek. Co z tego, że siwy włos już pojawił się na głowie (albo pięć). Dosyć często, gdy nie wiem na jaki film się zdecydować finalne sięgam po bajkę. Razem z mężem od czasu do czasu chodzimy na animacje do kina, czasem by nie czuć się nieswojo "pożyczamy" dzieci, co kończy się tym, że my mamy lepszy ubaw na seansie niż one.
Zaletą współczesnych bajek jest to, że świetnie się na nich bawią zarówno dzieci, jak i dorośli. A teksty z niektórych animacji zagościły na stałe w popkulturze.


Zaplątani 
To najlepsza bajka jaką oglądałam. Klasyczna opowieść o wielkiej miłości, księżniczce uwięzionej na wieży, ale opowiedziana z niesamowitym humorem. Postaci są bardzo wyraziste z niespotykanym zbyt często bajkach poczuciem humoru. Rewelacyjny dubbing, a Maciej Stuhr jest genialny w swojej roli, czyli łotrzyka Flynna.

Zwierzogród
Ta animacja może pochwalić się bardzo ciekawą fabuła. Prawdziwy film gangsterski, trzymający w napięciu. Animacja inna od wszystkich pod wieloma względami. 

Auta
Kto nie zna Zygzaka Mc Queena, który przypadkowo trafia do Chłodnicy Górskiej. Kolejna świetna animacja z morałem dla młodych i tych nieco starszych.

Odlot 
Do tej bajki czuję ogromny sentyment. Idealna animacja dla marzycieli, czyli dla mnie. Spełniajmy swoje marzenia zanim będzie za późno. Zawsze mnie wzrusza fragment o życiu i miłości Carla i Eli.

Shrek
Klasyk, bajka kultowa, która nie traci na swojej popularności. Każde dziecko i dorosły zna tego zielonego ogra. Przezabawne dialogi, które na stałe zagościły w popkulturze (chociaż nie jestem pewna czy dzieci rozumieją wszytki podteksty.), świetny dubbing. 

Epoka lodowcowa 
Obejrzałam 5 części i o ile nie podobały mi się kolejne części Shreka, tak w tym przypadku uważam kontynuacje za udane i trzymające ten sam poziom, co pierwsza część. Nie da się nie lubić mamuta Mańka, leniwca Sida i tygrysa szablozębnego Diego.

Inne animacje, które obejrzałam i zrobiły na mnie bardzo dobre wrażenie to oczywiście Kraina Lodu, Madagaskar, Dobry Dinozaur, Krudowie. W szczególności polecam tę ostatnią, dobra zabawa gwarantowana.



Lubicie oglądać animacje? A może oglądacie tylko ze swoimi pociechami?

6 komentarzy:

  1. ,,Zwierzogród" widziałam w zeszłym roku - super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwierzogród muszę koniecznie obejrzeć, od dawna się do niego przymierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaplątani brzmi fajnie :) Ja olądałam tylko Shreka i Epokę lodowcową :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam Epokę Lodowcową oraz Shreka :)

    OdpowiedzUsuń