czwartek, 21 lipca 2016

Podróże marzeń

Hej!

Kilka dni temu rozmawiałam z mamą, na temat zagranicznych wyjazdów. Zapytała się mnie, gdzie bym chciała najbardziej pojechać i co zobaczyć. Pierwsze państwo, o których pomyślałam to Włochy, które chciałabym zwiedzić wzdłuż i wszerz.


Mam nadzieję, że niebawem uda mi się przespacerować brzegiem Tybru i wypić prawdziwe aromatyczne cappuccino, zjeść lody siedząc na schodach Hiszpańskich i wrzucić monetę do Fontanny di Trevi. Ale zanim do tego dojdzie pozostaje mi urządzenie w domu małej Italii. Co robię by stworzyć sobie taki klimat? Gotuję typowe włoskie potrawy, czytam książki i oglądam filmy, których akcja rozgrywa się we Włoszech.


Moja fascynacja tym krajem trwa od 3- 4 lat. Nie wiem skąd się u mnie ona wzięła. Podejrzewam dwie rzeczy, które miały na to wpływ: kuchnia i sztuka. 
Jestem absolutną fanką kuchni włoskiej, uwielbiam makarony, pomidory, czosnek, a co najważniejsze wiele potraw jest banalnie prostych w przygotowaniu.
Wśród moich ulubionych dań znajduje się: spaghetti bolognese i carbonara, lasagne, pizza, sałatka caprese, risotto. Nigdy nie zapomnę stresu, jaki towarzyszył mi przy gotowaniu pierwszego risotto ;)


Największym zaskoczeniem w kuchni włoskiej pod względem smaku okazały się bruschetty. Zanim ich nie spróbowałam, nigdy by mi do głowy nie przyszło, że grzanki z dodatkiem oliwy, czosnku, pomidorów i bazylii mogą tak niesamowicie smakować. Niebo w gębie!

Dla mnie cały Rzym jest jednym wielkim dziełem sztuki. Wszystko mnie zachwyca. Tyle pięknych budynków: Koloseum, Panteon, Bazylika Św. Piotra, Zamek Św. Anioła. ruiny Forum Romanum.
Gdybym jednak musiała wybrać jedno miejsce, które chciałabym zobaczyć byłaby to Fontanna di Trevi. Jest olbrzymia i przepiękna, wokół niej zawsze są tłumy ludzi.

Źródło KLIK
Nie mogłabym nie wspomnieć o Kaplicy Sykstyńskiej i słynnych freskach Michała Anioła, na zdjęciach wygląda to imponująco, to jakie wrażenie musi robić na żywo? Z chęcią zwiedziłabym Muzea Watykańskie, ile tam jest pięknych eksponatów! Miejsca piękne i z bogatą historią.
Jednak Włochy to nie tylko sam Rzym, ale i Toskania i domy z czerwonej dachówki otoczone strzelistymi cyprysami, Wenecja, gondole i plac Św. Marka, Neapol i Wezuwiusz.


Kocham podróżować i poznawać nowe miejsca, ale lubię też wracać tam, gdzie było mi dobrze.



Gdzie byście chcieli odbyć swoją podróż marzeń?


7 komentarzy:

  1. Z przyjemnością zwiedziłabym Włochy, ale inne kraje również mnie ciekawią :) Jako, że jestem wielbicielką lata chętnie wyruszyłabym w jakiś gorący zakątek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zimą, gdy za oknem jest nieprzyjemna aura :)

      Usuń
  2. Oj bardzo chciałabym zwiedzić Włochy :) W ogóle wszystkie państwa mnie interesują, w każdym jest coś fascynującego. Zawsze marzyła mi się Turcja, ale szkoda, że tak się tam źle teraz dzieje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najchętniej wybrałabym się w podróż dookoła świata i chciałabym stanąć na każdym kontynencie. Jednak obecna sytuacja nie tylko w Europie skutecznie mnie odstrasza od wojaży. Dobrze, że Polska jest pięknym krajem i że jest tutaj jeszcze tyle miejsc do zobaczenia :)

      Usuń
  3. Świetny, pozytywny i pełen pasji post :) I like it ♥ życzę Ci spełnienia marzeń :)) ja we Włoszech byłam, w Rawennie i Wenecji, bardzo mile wspominam. Natomiast moja podróż marzeń to Stany Zjednoczone, od zawsze marzę, by się tam wybrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i cieszą mnie Twoje spostrzeżenia :) Życzę Ci z całego serducha byś mogła odwiedzić USA :D

      Usuń
  4. Kuchnię włoską uwielbiam, ale moim ulubionym państwem jest Francja, widziałam już Paryż i Lyon, ale marzy mi się spędzenie czasu w jakimś małym, spokojnym miasteczku ;)

    OdpowiedzUsuń