sobota, 14 maja 2016

Filmy na weekend

Hejka :)

Pogoda ma nas nie rozpieszczać w weekend. Szkoda, jeszcze nie zdążyłam się nacieszyć słońcem, a już znika za chmurami :(  Może na poprawę nastroju film? My dzisiaj idziemy do kina na "Kapitana Amerykę", a dla Was mam propozycję dwóch filmów.




Projektantka, (2015)

czas:1 godz. 58 min.

Tilly Dunnage wraca do rodzinnego miasteczka po prawie 25 latach nieobecności. Jako dziecko została zmuszona opuścić Australię. Teraz, jako dojrzała kobieta, która odniosła sukces jako projektantka, postanawia rozwikłać zagadkę sprzed lat i zemścić się na tych przez, których została skazana na tułaczkę po świecie. A przy okazji mieszkańcy miasteczka dzięki talentowi Tilly doświadczą modowej rewolucji.

Nie da się zaszufladkować tego filmu. Jest inny, oryginalny, momentami bardzo zaskakujący. Oglądając go nie byłam w stanie przewidzieć ,co może się wydarzyć. Jest w tym filmie humor, groteska, romans, dramat, wszystko połączone w bardzo interesującą całość. Kate zachwyca, zarówno grą aktorską jak i wyglądem. Winslet jest jak wino, im starsza tym lepsza. Jestem oczarowana "Projektantką". Film trwa prawie dwie godziny i ani przez minutę się nie nudziłam.

Z dala od zgiełku (2015)

czas: 1 godz. 59 min.


Bathsheba Everdene jest młodą, energiczną i niezależną kobietążyjącą u schyłku XIX wieku w Anglii. W spadku dziedziczy dużą farmę,ma zamiar udowodnić wszystkie, że samotna kobieta jest w staniebardzo dobrze zarządzać majątkiem, a także jest świetnym partneremw interesach. O jej względy zabiega trzech zupełnie różnychmężczyzn. Gabriel jest skromnym hodowcą owiec, nie wychyla się,Bathsheba zawsze może na nim polegać, Sierżant Francis Troy cierpi po stracie ukochanej, jest porywczy,zależy mu tylko na pieniądzach, William Boldwood jest zamożny i przystojny, wiele kobiet chciałobyzostać jego żoną, typ introwertyka, niezbyt chętnie okazuje swoje uczucia. Główna bohaterka dokonuje najgorszego z możliwych wyborów.
"Z dala od zgiełk"u jest ekranizacją powieści z 1874 rok.Czuć ten klimat minionej epoki, przez co obraz jest autentyczny i zyskuje na wartości. Film opowiada o czasach, wktórych mężczyźni zupełnie inaczej zabiegali o względy kobiety, aich relacje były bardziej powściągliwe. W tym filmie jest dużomelancholii, akcja toczy się powoli, ale nie wieje nudą. Zachwyciłymnie plenery i kostiumy. Film poleciły mi koleżanki, które sąogromnymi fankami filmów kostiumowych.

Polecam!

Co ciekawego ostatnio oglądałyście?


7 komentarzy:

  1. Projektantke mam zaznaczona do obejrzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, film czeka na czas wolny :)

      Usuń
    2. Fajny film więc warto znaleźć na niego czas :)

      Usuń
  2. ja w końcu zobaczyłam drugą część "więzień labiryntu" czyli "próba ognia" -nawet fajny był :)
    Twoich propozycji nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam "Into the Wild"- świetny, poruszający film:) "Polowanie na drużbów"- też fajny film, uśmiałam się jak szalona:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już chyba ze dwa miesiące nie oglądałam żadnego filmu, muszę coś włączyć w najbliższym czasie. Powyższych filmów jeszcze nie widziałam :(

    OdpowiedzUsuń