sobota, 12 marca 2016

Książki na weekend - "Dziewczyna w ciemności" oraz "Suka"

Witajcie :)

O książce "Dziewczyna w ciemności" dowiedziałam się z Wysokich Obcasów. Przeczytałam wywiad z autorką, który był na tyle interesujący, że zapragnęłam również przeczytać jej książkę. W końcu nie od dziś wiadomo, że najlepszym pisarzem jest życie i to ono pisze najpiękniejsze romanse.


Anna Lyndsey - Dziewczyna w Ciemności

Anna Lyndsey była młodą pełna życia kobietą, która realizowała się w pracy i właśnie się zakochała. Nigdy nie miała większych problemów zdrowotnych. Jednak życie potrafi zaskoczyć. Najpierw zaczęło się niewinnie. Siedząc przed komputerem zaczęła czuć, że piecze ja twarz, później źle reagowała na sztuczne światło. Na koniec musiała zamknąć się z zupełnie ciemnym pokoju, ukrywać się pod grubą warstwą ubrań. Narażenie się na jakiekolwiek działanie promieni słońca, czy światło księżyca kończyło się wielkim bólem. Lekarze nie potrafili jej pomóc, bezradnie rozkładali ręce. Anna zaczęła działać instynktownie z różnym skutkiem. W tych najtrudniejszych chwilach mogła liczyć na swojego chłopaka. Chociaż poznali się krótko przed jej chorobą, Pete wspierał Annę w najtrudniejszych chwilach. Mógł odejść, ale tego nie zrobił. Ilu mężczyzn byłoby gotowych na takie poświęcenie? 



Katarzyna Gryga - Suka

Wahałam się czy na blogu ma się pojawić post dotyczący tej książki.
Wspominałam Wam o niej przy okazji filmu "Słaba płeć". Po seansie czułam niedosyt, za mało było Suki w Suce.

Powinna zacząć od tego o czym jest ta książka. Tylko co zrobić, gdy w książce nie ma akcji? W sumie w tej książce nic się nie dzieje, są w niej przede wszystkim przemyślenia głównej bohaterki na temat wszystkiego, co ja otacza. To było straszne przeżycie, jakbym siedziała w czyjeś głowie, słyszała czyjeś myśli, z którymi nie zgadzam się w 99 procentach. W książce roi się od przekleństw, ale nie przeszkadzały mi one jakoś szczególnie.

Suka jest młodą piekielnie inteligentną kobietą, która prawdopodobnie cierpi na nerwicę natręctw, nie przepada za ludźmi, jest biseksualistką. Ma dziewczynę, która ją strasznie drażni. Sama nie wie dlaczego z nią jest. Wszystkich trzyma na dystans. Lubi otaczać się ekskluzywnymi rzeczami. Jest pesymistką, nie potrafi z niczego czerpać radości. Robi to co chce, z kim chce i kiedy chce. Ma w głębokim poważaniu to, co myślą o niej inni. Pozytywnymi uczuciami darzy tylko matkę i psa Wyżła. Wyjeżdża z matką na drogie wakacje, po to by móc leżeć na plaży i czytać. A gdy skończą się książki, potrafią wrócić przed końcem turnusu, bo nie warto zostać nawet w najpiękniejszym miejscu jeśli nie ma się co czytać. Akcja rozwija się pod koniec książki, w momencie, w którym Suka traci pracę. Okazuje się, że znalezienie nowego zajęcia nie jest prostym zadaniem. Ofert nie jest zbyt wiele, a jeśli już są, to za śmiesznie niskie wynagrodzenie, albo propozycje darmowego stażu.

Naprawdę takie powinny być współczesne kobiety? Powinny pracować w domu, ograniczyć kontakty z ludźmi do minimum, żyć bez przyjaciół, czepiać się wszystkiego, mieć sterylne mieszkanie i nie zapraszać do niego nikogo, bo będzie dotykał ich rzeczy?

Film "Słaba płeć" z książką "Suka" ma niewiele wspólnego, właściwie to tylko to, że tu i tu pojawia się pies Wyżeł. Szczerze mówiąc, główna bohaterka filmowa znacznie bardziej przypadła mi do gustu, od jej pierwowzoru książkowego, jest bardziej ludzka. Właściwie nie powinnam porównywać filmu i książki ponieważ są o czym innym, ale film jest zdecydowanie lepszy niż "Suka" Katarzyny Grygi. W filmie przynajmniej coś się dzieje.
Mam nadzieję, że nigdy nie spotkam w swoim życiu opisanej przez autorkę kobiety, przebywając w jej otoczeniu miałabym na bank depresję i straciłabym chęć do życia.


Dwie historie, dwie zupełnie inne kobiety. Jedna, chciałaby mieć kontakt ze światem i ludźmi, niestety z powodu choroby musi się izolować. Druga, chociaż może korzystać z uroków świata sama skazuje się na izolację.


Cieszmy się życiem!!!


Zaciekawiła Was, któraś z książek?



9 komentarzy:

  1. Pierwszej książki jestem bardzo ciekawa. Nie chcesz zdradzić jak się skończyła? :D
    Drugiej na pewno nie przeczytam, zdecydowanie nie moje klimaty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zdradzę, warto ją przeczytać i do tego Cię namawiam :)

      Usuń
  2. Kurcze, nie przepadam za książkami bez akcji, po tytule myślałam, że to coś lepszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam przekonana, że ta książka będzie świetna. Z każdą kolejną stroną liczyłam, że coś się wreszcie wydarzy i nic :(

      Usuń
  3. "Dziewczyna w ciemności" czytałam i mi przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic mnie szczególnie nie zaciekawiło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie są to moje typu książek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W filmie nie odwzorowali dobrze bohaterki, bo jak widać, nie sprzedałaby się;)
    Mam wrażenie, że gdzieś już słyszałam obie historie...

    OdpowiedzUsuń
  7. O to ja na pewno nie sięgnę po ,,Sukę" :) A pierwsza książka mnie nawet zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń