poniedziałek, 25 stycznia 2016

Lunchbox #22

Cześć!

Mam dla Was 3 propozycje lunchboxów do pracy/ szkoły lub na uczelnię. I tradycyjnie zachęcam Was do zabierania takich oto posiłków na wynos.
Składnikiem, który będzie się powtarzał we wszystkich 3 zestawach będzie mix sałat oraz pomidorki koktajlowe, które bardzo lubię jeść zimą ponieważ mają smak , a te duże, sprowadzane np. z Hiszpanii, jedynie wyglądają jak pomidory, a smaku w ogóle nie mają żadnego.

Przygotowanie każdego dania nie zajęło mi więcej niż 5-7 minut. Tyle czasu, każdy może wygospodarować przed wyjściem z domu.

1.

Powiedzmy, że ta propozycja jest najbardziej czasochłonna, gdyż dzień wcześniej trzeba ugotować jajko.
Na tego typu sałatki mówię "przegląd lodówki", albo "czyszczenie lodówki".
Składniki:
-mix sałat
-pomidorki koktajlowe
-dwa małe ogórki konserwowe z chilli
-łyżka prażonego słonecznika (wspaniały smak)
-ser żółty
-jajko na twardo
-grzanki (zawsze mam je w szafce)
Sos: łyżka oliwy, dwie łyżki wody, łyżeczka musztardy

2.

Kolejna mega szybka sałatka.
Składniki
-mix sałat
-pomidorki koktajlowe
-łosoś
-świeży koperek
-grzanki
Wszystko skropione oliwą

3.


W Lidlu trwa tydzień włoski. Skusiłam się na placki, które wyglądały jak tortille. Niestety słabo nadawały się do zwijana. Momentalnie pękały i wszystko się rozsypywało. Z plackami do tortilli nigdy czegoś takiego nie miałam.


Placek posmarowałam serkiem naturalnym, posypałam pieprzem, dodałam mix sałat, łososia i koperek. Całość zwinęłam i przekroiłam na pół. Do tego pomidorki.
Dodatkowo zabrałam do pracy owsiankę (płatki owsiane górskie wcześniej namoczyłam we wrzątku) z jogurtem naturalnym i 1/2 banana.

Kolejnego dnia do pracy planowałam zamiast łososia dodać szynkę i ogórka, ale że te placki się kruszyły musiałam zrezygnować z tego pomysłu. Z pozostałych placków na kolację zrobiłam quesadille.
Następnym razem kupię tradycyjne tortille.


SMACZNEGO!!!



I jeszcze link do pozostałych przepisów na lunchboxy KLIK


13 komentarzy:

  1. Bardzo podobają mi się twoje przepisy na lunchboxy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te ala tortillki to bym zrobiła ale z kurczaczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kurczakiem robimy często, ale wtedy najlepsze są na ciepło. A na zimno, do pracy, takie właśnie z wędliną lub rybą :)

      Usuń
  3. Wyglądają rewelacyjnie, pychota ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeju, aż mi ślinianki zaczęły szaleć! Nie ma to jak zdrowe i smaczne jedzenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się zmienić nawyki żywieniowe :)

      Usuń
  5. dzięki za info, to jest bardzo przydatne

    OdpowiedzUsuń