czwartek, 3 grudnia 2015

Listopad w zdjęciach

Blogowy początek miesiąca kojarzy mi się z postami podsumowujący ostatnie 30 dni i z ulubieńcami miesiąca.  Bardzo lubię oglądać Wasze zdjęcia. Podpatrzeć, co ciekawego robiłyście, gdzie byłyście, co jadłyście dobrego ;) Mam nadzieje, że i moje fotomixy Wam się podobają :)


Listopad minął mi oczywiście błyskawicznie. Już nie pamiętam kiedy ostatnio dni mi się dłużyły. Miałam sporo planów, ale części nie udało się zrealizować z powodu brzydkiej pogody :(
Jednak udało nam się wybrać na jednodniową wycieczkę. Zwiedzaliśmy m.in. ruiny zamku Krzyżtopór w Ujeździe (woj. świętokrzyskie). Może jestem jakaś inna, ale mnie ruiny zamków czy innych budowli od zawsze zachwycają. A te, które mogłam obejrzeć niedawno wywarły na mnie piorunujące wrażenie. Poza tym historia tej budowli jest bardzo ciekawa. Bardzo bym chciała zobaczyć jak wyglądała posiadłość Ossolińskiego przed dewastacją. Podobno w sali balowej zamiast sufitu było wielkie akwarium.
A jadąc do zamku zatrzymaliście się w Opatowie, szkoda, że było pochmurno.

Na rynku w Opatowie

Kolegiata św. Marcina z II poł. XII wieku



KRZYŻTOPÓR

Budowany w latach 1627–1644 przez Krzysztofa Ossolińskiego; nigdy nie został w pełni ukończony. Jest to obszerny zamek w stylu włoskim typu palazzo in fortezza.


Historia powstania pałacu i jego świetności pozostaje wciąż nie do końca poznana. Jest to powodem do narastania wokół niego legend. Jedną z nich jest opowieść o zastosowaniu w pałacu symboliki liczb nawiązującej do kalendarza: okien miał tyle, ile dni w roku, pokoi tyle, ile tygodni; sal wielkich tyle, ile miesięcy, a cztery narożne jego baszty odpowiadały liczbie kwartałów. (źródło Wikipedia)










I jeszcze kilka innych fotek

Pierwsze zdrapki i pierwsze wygrane


 Chwila relaksu


Pierwszy śnieg i ostatni letni kwiatek



Pierwsze babeczki



Zajęcie na wiele wiele godzin. Rzym moje wielkie marzenie. Kiedyś tam pojadę ;-)

 A jak Wam minął listopad?

14 komentarzy:

  1. Zamek robi wrażenie, nigdy nie słyszałam o nim a szkoda bo klimat ma niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym zobaczyć Krzyżtopór na żywo. Gdzie to jest? :P

    OdpowiedzUsuń
  3. We wsi Ujazd, woj. świętokrzyskie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Opatów? Województwo wielkopolskie czy się mylę?;>
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow l! Te ruiny robią ogromne wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamek robi wrażenie, widać, że teren wokół niego jest zadbany, pewnie często służy za scenerię plenerów ślubnych :D

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne zdjęcia ruin zamku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na objeździe naukowym spędziłam na zwiedzaniu świętokrzyskiego 5 dni. Byłam w tych miejscach na Twoich zdjęciach, Krzyżtopór to bardzo magiczne miejsce, wszystkim się podobało i chyba był największą atrakcją :) Podobno dach był tam szklany z akwarium ;) Wiele niezwykłych legend krążą o tym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. super zdjęcia, byłam tam kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ZDRAPKI - kiedyś udało mi się coś wygrać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wpis, czekam na więcej. Kom za kom? Obs na obs?
    Zerknij na mój blog http://urodaizdrowiekobiet.blogspot.com/ pokazałam tam jak zdobyć darmowe bony na kosmetyki, jeżeli jesteś aktywną blogerką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolorowe liście na jesiennych zdjęciach to coś co lubię :) Fajnie że wygrałaś coś w zdrapkach, chyba też muszę spróbować :) Ale dawno nie układałam puzzli, chętnie bym się tym zajęła :)

    OdpowiedzUsuń