poniedziałek, 30 listopada 2015

Lunchbox #20

Witajcie!
 Kolejny post z cyklu Lunchbox. Bardzo cieszy mnie popularność tych wpisów. Zauważyłam też większy ruch w Sieci. Coraz więcej inspiracji znajduję w Internecie, ale i inni szukając pomysłów na przepisy na lunchboxy do pracy czy szkoły trafiają na mojego bloga.

A dzisiaj mam dla Was kolejne dwie propozycje. Oto one:


Zestaw nr 1



Sałatka z łososiem (jadłam i robiłam ją po raz pierwszy)

Składniki:
mix sałat
kawałki wędzonego łososia
jajko na twardo
1/2 pomidora bez skórki
grzanki z paluszków chlebowych
sos: oliwa z solą i pieprzem

Zielony koktajl, który mi nie pod pasował (szpinak, jarmuż, marchewka, jabłko)

Zestaw nr 2



Pilaw (szybka potrawa do przygotowania w 30 minut)

Składniki na 2 porcje:
100 g ryżu
1/2 kalafiora
250 g piersi z kurczaka
natka pietruszki
pół szklanki groszku mrożonego
1/2 łyżeczki kurkumy
1 lub 2 ząbki czosnku
woda lub bulion

Przygotowanie:
Pierś kroimy na mniejsze kawałki przyprawiamy np przyprawą do kurczaka i smażymy. W tym samym czasie do garnka wlewamy łyżkę oliwy i podsmażamy pokrojony czosnek, potem wsypujemy ryż i pokrojonego na małe różyczki kalafiora i wlewamy około 0.5 litra wody. Dodajemy sól, pieprz, kurkumę. Przykrywamy i gotujemy 10-15 minut, aż ryż i kalafior będą miękkie, a płyn zostanie wchłonięty. Od czasu do czasu mieszamy. Tuż przed końcem gotowania dodajemy usmażone kawałki piersi, groszek mrożony i pietruszkę. Odstawiamy na 5 minut przed podaniem.

 Jako przekąski banan i bakalie (żurawina suszona, migdały, orzechy nerkowca).


SMACZNEGO!


Poprzednie przepisy na lunchboxy znajdziesz tutaj KLIK


9 komentarzy: