poniedziałek, 9 listopada 2015

Lunchbox #19 - sałatki na wypasie

Jesienią mam ochotę na bardziej konkretne jedzenie. Latem z wielką ochotą zabierałam do pracy lekkie dania takie jak np. sałatka grecka. Cieszę się również z tego, że w pracy mamy mikrofalę. Wiem, że nie jest do najzdrowszy sposób na podrzenie jedzenia, ale dobrze jest zjeść coś na ciepło, gdy mam drugą zmianę i gdy za oknem hula wiatr i pada deszcz. Dobrze, że nie rozgrzewam się zupkami chińskimi ;)

O to kolejne dwa przepisy na lunchbox do pracy/ szkoły czy na uczelnię.


ZESTAW NR 1


Sałatka drwala

Składniki:
-mix sałat
- ser żółty
- kiełbasa toruńska
- kawałki smażonej piersi z kurczaka
- dwa małe ogórki kiszone
- czerwona cebula
Sos: dwie łyżki jogurtu naturalnego, dwie łyżki ketchupu, łyżka majonezu, sól i pieprz

Koktajl
postanowiłam wypróbować mix z Biedronki z jarmużem, szpinakiem, marchewką, do tego dodałam jabłko i wodę mineralną niegazowaną.
Cóż.... smak totalnie mi nie podszedł, to nie było fajne doznanie smakowe. Nie rozsmakowałam się w zielonych koktajlach. Jeszcze kombinowałam i dodałam owoce do zieleniny, ale i ten smak mi nie odpowiadał.


ZESTAW NR 2


Sałatka z kabanosem

Składniki:
- mix sałat
- jeden wieprzowy kabanos
- jajko ugotowane na twardo
- pomidor bez gniazd nasiennych
- kilka zielonych oliwek

Sos winegret: płaska łyżeczka musztardy, dwie łyżeczki oliwy z oliwek, pół łyżeczki soku z cytryny, woda około dwóch łyżek, sól pieprz

W słoiku:
jogurt naturalny z płatkami owsianymi górskimi i owocami


P.S. Wybaczcie, że nie podaje dokładnie ile czego użyłam ponieważ sałatki zwykle robię "na oko". Coś lubię bardziej, więc dodaje tego więcej. Z ilością sosów tez bywa różnie niektórzy lubią dużo sosów, które dokładnie pokrywają wszystkie składniki, inni wolą tylko delikatnie skropić sałatkę.


SMACZNEGO!


Co zabrałyście ostatnio na drugie śniadanie do pracy?



POZOSTAŁE PRZEPISY NA LUNCHBOX'Y KLIK

6 komentarzy:

  1. Obie sałatki wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe propozycje, nie robię lunchboxów często, ale czasami się przydają! Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń