sobota, 31 października 2015

Wspomnienia filmowe

Rzadko oglądam horrory, a jeśli już to na pewno nie takie straszne, gdzie psychole ganiają się z siekierami. Lubię tajemnicze historie, najlepiej jakieś niewyjaśnione sprawy sprzed lat, pierwszym takim filmem, który oglądał był  Nawiedzony. Takie filmy fajnie trzymają w napięciu. 
A jako dziecko panicznie bałam się Gremlinów. Pamiętam, że na końcu filmu lektor poradził sprawdzić czy gdzieś pod łóżkiem nie chowa się jakiś gremlin. Razem z bratem przeszukaliśmy cały dom, bo baliśmy się zasnąć ;) W młodości bałam się nawet oglądać serial Z archiwum X.
Przerażają mnie filmy typu Piła, Teksańska masakra piła mechaniczną, Oszukać przeznaczenie.
Myśląc o tym poście zorientowałam się, że ostatni film z tego gatunku oglądam chyba dwa lata temu, dlatego postanowiliśmy wybrać się w do kina na film Crimson Peak. Wzgórze krwi.

Jak już wspomniałam zbyt wiele horrorów w swoim życiu nie widziałam, jaki jest sens oglądania filmu przez palce ;), ale wśród tych które widziałam znalazły się takie, które szczególnie mi się spodobały i zaciekawiły.

RING
Film Ring to najnowszych nie należy, bo powstał w 2002 roku, to już klasyk gatunku. Oglądałam go nie raz. W ręce młodej dziennikarki trafia kaseta wideo z dziwnym nagraniem, pojedyncze zdjęcia, urywki filmów z pozoru nic nie znaczące. Każdy po obejrzeniu tego nagrania dostaje telefon z informacją, że umrze za siedem dni . Kobieta stara się w racjonalny sposób wyjaśnić powiązania między filmem, a ofiarami. chce poznać prawdę na temat tajemniczego nagrania, kobiety pojawiającej się w w filmie i miejsc. Zależy jej na odkryciu prawdy tym bardziej, że kasetę obejrzał jej syn i przyjaciel.


SIEROCINIEC
Laura wychowywała się w sierocińcu, teraz gdy jest szczęśliwą matką i żoną przeprowadza się w domu, w którym spędziła z innymi wychowankami dzieciństwo. W dawnym sierocińcu chce utworzyć ośrodek dla dzieci niepełnosprawnych. Po przeprowadzce Kobietę zaczyna zastanawiać nietypowe zachowanie jej 7-letniego synka. Chłopiec bawi się z niewidzialnym przyjacielem, opisuje go jako małego chłopca z workiem na głowie. Jaką tajemnicę skrywają ściany dawnego sierocińca i kim jest tajemniczy chłopiec?

Polecam jeszcze Labirynt Fauna. Film z pogranicza baśni i horroru.

Tego typu filmy mogę oglądać i nie chować się pod kołdrę ;)


Macie swoje ulubione horrory? I czy w ogóle lubicie oglądać tego typu filmy?


7 komentarzy:

  1. ,,Sierociniec" oglądałam dawno temu. Świetny film, bardzo mi się podobał! Zresztą ,,Labirynt Fauna" także.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Sierociniec" jest świetny, oglądałam kilka razy. Też nie lubię horrorów, ale czasem trzeba pójść na kompromis;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też wolę filmy typu "Sieroniec" niż np. "Piła VII":)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sierociniec oglądałam, bardzo lubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam oba filmy, a właściwie powinnam napisać, że chyba - bo nie jestem pewna co do tego drugiego ;-) Ogólnie to nie przepadam za filmami tego typu, więc bardzo rzadko po nie sięgam. Chyba czym jestem starsza, tym bardziej się na nich boję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja uwielbiam horrory i thrillery, ale zdecydowanie nie takie które są brutalne i krwawe a cała fabuła opiera się na zabijaniu. Moim ulubionym horrorem jest Paranormal Activity, naprawdę się bałam po obejrzeniu tego filmu :-)

    OdpowiedzUsuń