wtorek, 6 października 2015

Lunchbox # 17 z cukinią

Przez prawie dwa tygodnie w naszej kuchni królowały potrawy z cukinii. Dostaliśmy 5 - 6 kg świeżutkiej prosto z ogródka cukinii i zaczęło się kombinowanie, co można z niej zrobić . Zupa krem, placuszki, leczo, sos warzywny, omlet. Wszystko pyszne, ale prawdziwym przebojem stał się bigos z cukinii.

Oczywiście do pracy również brałam ze sobą potrawy, w składzie których pojawiła się cukinia :)


3 propozycje przepisów na lunchboxy

ZESTAW nr 1


Sos warzywny z makaronem
papryka, cukinia, pieczarki, pomidory, cebula, sól i pieprz

Placuszki z serka homogenizowanego z dodatkiem wiórków kokosowych  plus miód do polania
PYCHOTA!!!

ZESTAW nr 2


Omlet plus pieczywo
3 jajka, 4 łyżki mleka, groszek zielony, cukinia, cebula, wędlina, koperek, pieprz i sól

ZESTAW nr 3


Bigos z cukinii plus pieczywo plus owoce

Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach,posolić i odstawić na 15 minut, odlać nadmiar wody. Przełożyć do garnka i na małym ogniu gotować pod przykryciem. Podsmażona kiełbasę z cebulą i dodać do cukinii plus koncentrat pomidorowy, koperek, sól, pieprz. Gotować około 30 minut, od czasu do czasu mieszając.
Smakiem bardzo przypomina młodą kapustkę :)


SMACZNEGO!!!

Inne przepisy na lunchboxy znajdziecie TUTAJ  

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam te placuszki z serka homogenizowanego! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cukinia rządzi! Moje ulubione warzywo. Na świeżo i do słoików nadaje się idealnie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cukinia rządzi! Moje ulubione warzywo. Na świeżo i do słoików nadaje się idealnie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cukinia rządzi! Moje ulubione warzywo. Na świeżo i do słoików nadaje się idealnie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię cukinię, ale bigosu z niej jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. uuu nie lubie cukinii, ale mimo to wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te placuszki z serka homogenizowanego musze zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba skoczę jutro po cukinię :) masz bardzo fajne pojemniki na bento.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bigos z cukinii? Nigdy nie słyszałam o tym, ciekawa jestem :-)) A placuszki pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bigos z cukinii? Nigdy nie słyszałam o tym, ciekawa jestem :-)) A placuszki pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. steady once the info, hopefully this info can be useful for everyone who membacanya.oh yes yes do not forget to visit my blog ...!
    OBAT TAHAN LAMA DIATAS RANJANG
    OBAT PATAH TULANG
    OBAT KUAT TAHAN LAMA BERHUBUNGAN SEKUAL
    AWALUDIN
    OBAT PARU-PARU BOLONG

    OdpowiedzUsuń