piątek, 25 września 2015

Książki na weekend

Mam dla was opisy dwóch książek, które na pewno umilą jesienny weekend. Dobra książka, kocyk, kubek gorącej herbaty to absolutne must have tej jesieni ;)

Pierwszą pozycją, którą gorącą chce Wam polecić jest książka autorki Isabelle Laflèche pt. Kocham Nowy Jork.


Catherine jest młodą ambitną prawniczką. Mieszka i pracuje w Paryżu w oddziale dużej międzynarodowej kancelarii prawniczej. Od dawna walczy o przeniesienie do nowojorskiej siedziby tejże firmy. To czego pragnie udaje jej się osiągnąć. Pakuje walizki i leci do Nowego Jorku. Jest pełna entuzjazmu, wiąże z tym miastem wielkie nadzieje, jednak już pierwszego dnia dopada ją brutalna rzeczywistość. Nie tak wyobrażała sobie pierwszy dzień w pracy. Orientuje się, że jej nowa szefowa dostarczy jej wielu stresów, będzie musiała pracować do późnych godzin nocnych, a wszystkie polecenia będą musiały być wykonane "na już". Do tego dochodzą problem komu ufać,a komu nie?
Cat w całym tym szaleństwie i wyścigu szczurów znajduje czas na miłość, ale czy dobrze ulokowała swe uczucia? Do walki stanie serce i rozum, kto zwycięży?

Bardzo polubiłam energiczną i zaradną Cat, której jedyną słabością są markowe ciuchy. Sprawiało mi wiele radości obcowanie z nią.
 Wprost nie mogłam oderwać się od książki. Wszystkie inne obowiązki poszły na bok, najważniejsze było by usiąść znów na kanapie i czytać, czytać, aż dotrę do ostatniej strony.

Koniecznie muszę wspomnieć, że Kocham Nowy Jork to pierwszy tom przygód prawniczki, drugi tom nosi tytuł Kochan Paryż.

P.S. Po jej przeczytaniu doceniam swoją pracę jeszcze bardziej ;) i już wiem, gdzie bym nigdy nie chciała pracować!



Kolejną książkę, którą dzisiaj chciałabym Wam polecić jest powieść znanej i lubianej autorki Ceceli Ahern pt. Zakochać się.


Wreszcie udało mi się przeczytać coś co wyszło spod pióra Ahern. Chociaż wydała już kilka książek, które są bardzo znane, mnie nigdy nie było do nich jakoś po drodze. Teraz, gdy przeczytałam "Zakochać się" - wiem jedno -CHCĘ WIĘCEJ!

Christine Rose prowadzi biuro pośrednictwa pracy, pomaga ludziom znaleźć pracę, ale nie tylko. Pomaga im również rozwiązywać ich osobiste problemy. Jednemu z nich pomogła rzucić palenie, kolejnemu chce pomóc pokonać strach przed jazdą autobusem. Wiedzę na temat ludzkich problemów i sposobów ich rozwiązywania czerpie z poradników, których ma pokaźną kolekcję. Christine pomaga innym, ale sama nie czuje się szczęśliwa, właśnie postanowiła rozwieść się z mężem, poza tym widziała jak mężczyzna chcący popełnić samobójstwo strzela sobie w głowę, mija zaledwie kilka dni i znowu spotyka człowieka chcącego odebrać sobie życie skacząc z mostu. Tym razem zamierza zapobiec tragedii. Udaje się jej przekonać młodego mężczyznę by nie skakał,ale ... znowu skoczy jeśli kobieta w ciągu 2 tyg. nie przekona go , że życie jest piękne i warto żyć.
Niedoszły samobójca to Adam Basil, przyszły spadkobierca wielkiego majątku, który właśnie odkrył, że kobieta, której chciał się oświadczyć zdradza go z najbliższym przyjacielem. A i ten majątek jest dla niego solą w oku, bo nie chce stanąć za sterami wielkiej rodzinnej firmy, ponieważ woli pracować w straży przybrzeżnej.
Czy Christinie uda się naprawić życie Adama? I czy można za kogoś naprawić życie?

Jak to na romans przystało nie trudno domyślić się zakończenia tej historii, ale to co przeżyli ci dwoje, jest niesamowite. Szalenie spodobał mi się ten duet. Adam mimo swojej depresji ciągle potrafił dowcipkować, a ironia to jego drugie imię. Czytając tę książkę wiele razy gościł uśmiech na mojej twarzy. W trakcie czytania odniosłam wrażenie, że bohaterowie są ... tacy rzeczywiści. Nie są wyidealizowani, to para młodych fajnych ludzi,szukających swego miejsca na ziemi.
Bardzo spodobał mi się styl pisania Ahern. A jej książka jest ciekawa, zaskakująca i wciągająca.

To co spodobało mi się przede wszystkim w obu powieściach to głowni bohaterowi. Łączy ich podobny wiek, to że gdy trzeba potrafią stanąć na wysokości zadania, a przede wszystkim mają poczucie humoru. Z chęcią widziałabym ich w gronie swoich znajomych.

POLECAM!!!

14 komentarzy:

  1. Nie znam w ogóle tych książek. Ostatnio mam fazę na czytanie gazet popularnonaukowych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obie mnie zaciekawiły i pewnie niebawem je przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedawno przeczytałam "Zakochać się". Bardzo lubię książki tej autorki ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. W wolnym czasie może sięgnę po którąś z propozycji, chociaż przez brak czasu mam zaległości w czytaniu :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Na obie mam chęć, ale szczególnie na ,,Zakochać się" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam ale nie do końca moja tematyka;) Również uwielbiam czytać

    OdpowiedzUsuń
  7. zakochać się bardzo mi się podobało ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co prawda nie czytałam żadnej z polecanych przez Ciebie książek, ale zgadzam się z Tobą całkowicie - jesień to idealna pora na czytanie. Ja właśnie zaopatrzyłam się w trzy nowe pozycje i mam nadzieję nadrobić nieco zaległości czytelnicze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż obiecałam sobie, że nie kupię żadnej książki, jeśli nie przeczytam kilku ze swojej biblioteczki, nie mogłam się powstrzymać i ostatnio kupiłam kilka nowych tytułów ;)

      Usuń
  9. Fajne książki - chyba bliżej mi do tej pierwszej, choć niewykluczone, że gdy nadejdą długie wieczory, chętnie sięgnę po obie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie miałam jeszcze okazji przeczytać ani jednej z wymienionych książek.
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń