wtorek, 16 czerwca 2015

Lunchbox # 11

Placuszkowy czerwiec :)

Jeden dzień opóźnienia w opublikowaniu postu z przepisem na lunchbox do pracy/ szkoły czy na uczelnię, ale w ramach rekompensaty dodam dwie propozycje :)



Propozycja pierwsza:


 Wertując "internety" w celu znalezienia ciekawych przepisów, które mogłabym wykorzystać do przygotowania lunchoxów, trafiłam na przepis na naleśniki budyniowe.
Pomyślałam, że skoro można usmażyć naleśniki to może wyjdą i placuszki. Jak pomyślałam, tak zrobiłam.
Do składników, które był podane w przepisie dodałam więcej mąki i zaczęłam smażyć niewielkich rozmiarów placuszki. Zaraz po usmażeniu spróbowałam i okazały się bardzo smaczne. Następnego dnia zabrałam je do pracy. Jadłam je na zimno, były równie dobre, ale strasznie sztywne!

W pojemniku powyżej widzicie:
- ryż brązowy, 1/2 woreczka,
  z dodatkiem warzyw na patelnię,

- placuszki budyniowe
  z dżemem z żółtych śliwek,

- cząstki jabłka.


A to już kolejny lunchbox z jedzeniem na wynos:


Po placuszkach budyniowych przyszła pora na naleśniki, ale nie zrobiłam ich na dużej patelni, tylko na małej (ta wielkość naleśników idealnie pasuje do pudełka, średnica 14 cm)

Przepis na naleśniki budyniowe:
(z tych proporcji wychodzą cztery duże naleśniki)
- opakowanie budyniu waniliowego/ śmietankowego (40g)
- 2 łyżki mąki
- 150 ml mleka
- jajko
- ewentualnie woda gazowana

Wszystkie składniki dokładnie mieszamy, miksujemy i odstawiamy ciasto na 15 minut.
Potem smażymy cieniutkie naleśniki na rozgrzanej patelni z tłuszczem.

W lunchboxie znalazły się:
-naleśniki budyniowe
nadzienie: biały ser wymieszany z jogurtem naturalnym i kawałkami nektarynki,

- sałatka ziemniaczana z tuńczykiem
ziemniaki, tuńczyk z puszki w sosie własnym, oliwki, cebula czerwona, pomidorki koktajlowe, kapary, sól, pieprz, suszona bazylia, wszystko skropione oliwą z oliwek,

- a w butelce zmiksowane truskawki.

SMACZNEGO!


A w następnym poście ... metamorfoza balkonu. Zapraszam!

10 komentarzy:

  1. świetny, bardzo lubię takie pudełeczka, i nabrałam ochoty na naleśniki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam słabość do takich pojemników :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale narobiłaś mi smaka na naleśniki... Super pudełeczka :)

    Zapraszam do mnie na rozdanie kosmetyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. róóóób mi takie boxy co rano < 33

    OdpowiedzUsuń
  5. Te placki budyniowe wyglądają bajecznie, muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne propozycje, mi by się nie chciało robić :(

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam,placki budyniowe zaciekawiły mnie najbardziej :) aaaa smaka mam na naleśniczki !!

    OdpowiedzUsuń
  8. Naleśniki budyniowe na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ pyszności - nie dość,że smacznie,to jeszcze zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń