niedziela, 7 czerwca 2015

Czarownica - Anna Klejzerowicz

Trzeba korzystać z pieknej pogody, bo  wiecznie trwać ona nie będzie. A jak można miło spędzać czas? Spacerując na świeżym powietrzu, albo najlepiej wziąć leżaczek i pójść do przydomowego ogrodu, lub na ławkę w parku lub na balkon, tylko koniecznie weźcie ze sobą jakąś fajną książkę!


Polecam Wam serię książek Anny Klejzerowicz, która w ostatnim czasie mnie urzekła.
Pierwszą częścią cyklu jest "Czarownica". Narratorem powieści jest 40 - letni Michał, który postanawia przeprowadzić się z dużego miasta na wieś, gdzie życie toczy się wolniej, a przyroda ma zbawienny wpływ na skołatane nerwy. Poza pięknym krajobrazem jest jeszcze coś, właściwie ktoś, kto sprawił, że Michał postanowił wybudować dom na wsi. Tym kimś jest tajemnicza kobieta o imieniu Ada. Kobieta z nikim nie utrzymuje bliższych kontaktów, mieszka w starej chatce z kilkoma kotami. Między dwojgiem ludzi rodzi się uczucie, które owocuje ślubem. Małżonkowie wiodą spokojne, sielankowe życie ze swoimi psami i kotami, w zgodzie z naturą do momentu, w którym w wiosce dochodzi do tragedii. Młoda kobieta o nieciekawej reputacji odbiera sobie życie, pozostawiając bez opieki swoją siedmioletnią córkę Małgosię. Michał wbrew swojej żonie postanawia walczyć o opiekę nad dziewczynką.
Książka bardzo mnie wciągnęła, przeczytałam ją migiem, też dlatego, że do najgrubszych nie należy. Opisy przyrody sprawiły, że zapragnęłam zamieszkać z Michałem i Adą chociaż na tydzień. Niestety takiej możliwości nie ma, dlatego postanowiłam sięgnąć po kolejną cześć losów Małgosi.

W drugiej części  cyklu "Córka czarownicy" Małgosia jest już 22- letnią studentką weterynarii. Przyjeżdża na wakacje do Michała i Ady. Pierwsze dni mijają bardzo spokojnie, potem zachowanie dziewczyna zmienia się radykalnie. Traci apetyt, krzyczy przez sen, znika gdzieś na całe dnie. Nikt nie wie są się z nią dzieje, nawet jej chłopak Damian. Okazuje się, że dziewczyna musi rozwikłać zagadkę z przeszłości by osiągnąć wewnętrzny spokój i ułożyć sobie życie.
Ta część cyklu jeszcze bardziej mi się spodobała, jest bardziej tajemnicza i intrygująca, ą że znowu akcja toczy się w pięknych plenerach więc ciężko było się od niej oderwać.

Ostania część cyklu o Czarownicy nosi tytuł "Sekret czarownicy". Małgosia skończyła studia, wyszła za mąż, wróciła do rodzinnej wioski, pracuje w lecznicy dla zwierząt. Od zawsze o tym marzyła, ale nie czuje się w pełni szczęśliwa. Coraz częściej wybuchają kłótnie w młodym małżeństwie. A tym czasem, w kościele w pobliskiej miejscowości grupa archeologów odkrywa tajemniczą kryptę, w której spoczywają zwłoki mężczyzny sprzed kilkuset lat. Małgosia zainteresowana tym faktem wypytuje o szczegóły jednego z przybyłych archeologów - Roberta. O ile dziewczynie chodzi o poznanie historii średniowiecznego rycerza, to Robert znacznie bardziej jest zainteresowany bliższą znajomością z Małgosią.
Trzecia część nie ujęła mnie tak, jak dwie poprzednie. A zachowanie samej Małgosi często mi się nie podobało. Chociaż wątek dotyczący kryzysu w małżeństwie bohaterów mnie zainteresował, w myślach krążyło mi pytanie, kogo wybierze Małgosia?

Szczerze mówiąc, nie przepadam za seriami książek. Najczęściej nie sięgam po te pozycje, które mają kontynuację, tak był w przypadku "50 twarzy Greya", czy "Jeźdźca miedzianego", książki bardzo polecane, ale nie skusiłam się na ich przeczytanie. Początkowo miałam przeczytać tylko pierwszą część cyklu o czarownicy, ale bohaterowie byli na tyle interesujący, że postanowiłam po obcować z nimi trochę dłużej. To był bardzo miło spędzony czas z lekką książką w sam raz na leniwe wiosenne/letnie popołudnie.

P.S. Poza książką i leżakiem przyda się coś chłodnego i smacznego do picia ;) Może koktajl z ananasem i morelami...




8 komentarzy:

  1. Pościk skradł smakowity koktajl :D ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Też weekend spędziłam głównie na dworze z książką, najpierw na słońcu, potem już tylko w cieniu;) Czarownicy nie znam, może kiedyś sięgnę po tę trylogię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie się zapowiadają te książki. Nie znałam tej serii wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię czytać,ale z tymi książkami nie miałam jeszcze styczności.

    OdpowiedzUsuń
  5. O to coś dla mnie! Lubię takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pomysł na spedzenie czasu z ksiazka uwazam za swietny a to tego koktajl to po prostu bajka;)

    OdpowiedzUsuń
  7. koktajl wygląda przepysznie, a książek nie czytałam....ale zapisze je sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam chęć na taki koktajl, szkoda, że pogoda się zepsuła ;/ Na tę książkową serię mam ogromną chęć, czytałam wiele pozytywnych na ich temat rekomendacji :)

    OdpowiedzUsuń