niedziela, 29 marca 2015

Pierwsze 30 dni olejowania paznokci za mną

W zeszłym miesiącu obiecałam sobie, że zatroszczę się bardziej o swoje paznokcie i skórki. Zdecydowałam się na ich olejowanie. A o to wyniki:


Paznokcie olejowałam codziennie wieczorem przez 30 dni (przyznaję się, odpuściłam kilka razy), a raz w tygodniu moczyłam paznokcie w mieszance składającej się z olejku Alterra migdały i papaja, oliwki Babydream, kropli ojeju rycynowego, dwóch kapsułek odżywki keratynowej, dwóch kapsułek Dermogal A+E. Miseczkę z  mieszanką podgrzewam w kąpieli wodnej i moczę paznokcie przez 15 minut.


 A, do codziennej pielęgnacji stosuję miksturę składającą się z 3 "pompek" olejku Alterra, dwóch rybek Dermogal A+E, dwóch kapsułek odżywki keratynowej. Mieszankę trzymam w buteleczce*, wcześniej wymytej zmywaczem. Co dwa tygodnie robię sobie nową porcję odżywki.

Ważne! Samodzielnie stworzoną odżywkę aplikuję na pomalowane paznokcie, a tylko przed moczeniem paznokci w mieszance olejowej zmywam lakier.

*Równie dobrze może to być buteleczka po lakierze, najlepiej lakier wylać do woreczka foliowego i umyć zmywaczem do paznokci. Resztki lakieru i zmywacza wlać do woreczka, zawiązać go i wyrzucić.


Jak było i jak jest:

Po lewej, pełno zadziorków, przesuszone skórki, przez ponad trzy miesiące nie udało mi się zapuścić paznokci, bo ciągle się, albo łamały, albo rozdwajały.
Teraz, po prawo, skórki są miękkie, niewilżone, od miesiąca maluję paznokcie, skracam je tylko dlatego, że są za długie, a nie że zaczynają się rozdwajać. 

 
Paznokcie rosną mi bardzo szybko. 2/3 długości paznokci jest w bardzo dobrym stanie, 1/3 jest mocniej przesuszona, na tzw wolnym brzegu.
Cudów nie ma, ale czuję że jestem na dobrej drodze i widzę pierwsze pozytywne efekty. Wiem, że muszę jeszcze poczekać. Przede mną kolejny miesiąc olejowania!


Pod koniec kwietnia znowu pojawi się post o efektach olejowania paznokci.

19 komentarzy:

  1. Motywujesz mnie do olejowania paznokci ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mi olejwanie tez służy! a raczej moim pazurkom:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej rzucają się w oczy zadbane skórki i ogólnie widać, że "okolice" paznokci także dużo zyskały. Ja mam problem z rozdwajaniem. Co dziwne zawsze dotyczy ono jednego paznokcia - lewa ręka palec wskazujący... Dlaczego - pytam - dlaczego???

    OdpowiedzUsuń
  4. nie robiłam ale się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym chyba nie pamiętała, aby codziennie robić taki zabieg. A przydałoby się. Po moich hybrydach (już 4 razy sobie robiłam) w końcu dałam odpocząć paznokciom. Jednak stawiam na wygodniejszą opcję - odżywkę w lakierze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chyba zacznę olejowanie, bo efekt mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje olejowanie wychodzi bardzo nieregularnie, ale będę nad tym pracować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja niestety w olejowaniu jestem strasznie niesystematyczna, ale mam nadzieję, że wiosna mnie zmobilizuje do działania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ;) ja kremuje, narazie olejowanie odstawiłam ;) pewnie wybrałam jakis kiepski olejek ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Poprawę widać gołym okiem, masz teraz idealne skórki. Zazdroszczę:-) U mnie aż się prosi takie olejowanie....

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz bardzo ładne paznokcie - GRATULUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń
  12. no, efekt jest widoczny- super !!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super! Muszę w końcu kupić wszystkie produkty :) Warto poświęcić troszkę czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Kusi mnie to olejowanie, oj kusi. Ale u mnie tak ciężko z wytrwałością! A paznokcie jak się rozdwajały, tak się rozdwajają.. :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Patrząc na zdjęcie nie widzę dużej różnicy, ale ważne, że ty jesteś zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  16. Od czasu do czasu stosuję kurację paznokci olejami i zawsze jestem zadowolona. Świetna metoda na odżywienie i poprawienie ich wyglądu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. ja często smaruje/wcieram olejek rycynowy w skórki i dobrze im to robi :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie olejowanie paznokci i skórek denerwuje bo wszystko mam potem w tłustych śladach a nie potrafię bezczynnie siedzieć :)

    OdpowiedzUsuń