wtorek, 10 marca 2015

Lekcje Madame Chic - Jennifer L. Scott

W niedziele zaczęłam pisać ten post, ale jakoś weny zabrakło. Teraz jednak robię wielki comeback ;)

Co zrobić by wyglądać jak milion dolarów, by być ikoną stylu, by nadać naszemu codziennemu życiu trochę więcej szyku? By odpowiedzieć na te pytania musimy zajrzeć do domu  francuskiej rodziny Państwa Chic.


Może najpierw kilka słów o autorce. Jennifer L. Scott rodowita amerykanka w czasie studiów miała możliwość spędzenia kilku miesięcy w stolicy Francji - Paryżu. Jak się okazało był to dla niej przełomowy okres i wróciła do Kalifornii zupełnie odmieniona. W Paryżu zetknęła się z zupełnie inną kulturą, innymi zwyczajami. Ciągle coś ją zaskakiwało i szokowało. Swoje wrażenia z pobytu w stolicy mody najpierw opisała na blogu, a potem wydała książkę.

Lekcje Madame Chic to typowy poradnik. Treść zawarta w książce została podzielona na 3 części, a na każdą część składa się kilka rozdziałów zakończonych zbiorem zasad do zapamiętania.


Część pierwsza: Dieta i aktywność fizyczna.
Zapamiętaj: podjadanie jest passe, rozwijaj w sobie pasję do dobrego jedzenia, dbaj o to by jedzenie było ładnie podane, czerp przyjemność z jedzenia, każdego dnia stawiaj sobie jakieś wyzwanie wymagające aktywności fizycznej, poznawaj swoją okolicę pieszo albo na rowerze, zaakceptuj siebie.
Część druga: styl i uroda.
Zapamiętaj: pozbądź się bałaganu w swojej szafie, dopasuj dziesięcioelementową garderobę do własnych potrzeb, zdefiniuj swój styl, a unikniesz kłopotów podczas kupowania nowych ciuchów, dopasuj czas wykonywania makijażu do swojego planu dnia, nie spóźniaj się, poszukaj najlepszych kosmetyków na jakie cię stać, pij dużo wody, ubieraj się porządnie na co dzień, z szacunku dla siebie i osób w twoim otoczeniu, pierwsze wrażenie jest bardzo istotne, nigdy nie odkładaj swoich najlepszych ubrań "na później", noś je już dziś, prostuj się i sprawdzaj czy masz dobrą postawę, znajdź swój zapach perfum.
Część trzecia: jak żyć z klasą.
Zapamiętaj: nadaj specjalną rangę codziennym posiłkom, używaj najlepszych naczyń, szklanek, serwetek i obrusów, a specjalne okazje uczcij układając wyjątkową kompozycję z kwiatów i przygotowując wymyślną potrawę, posprzątaj dom i wyrzuć zniszczone oraz niepotrzebne rzeczy, lepiej się wystroić za bardzo niż być ubranym nie dość elegancko, stwórz rytuały dla swojej rodziny, które wzbogacą wasze codzienne życie, rozwijaj swój zasób słownictwa, kupuj tylko to, co jest naprawdę potrzebne, zorganizuj swoje domowe życie, bądź systematyczna, obcuj ze sztuką bez względu gdzie mieszkasz, czytaj książki i oglądaj filmy, bądź powściągliwa i nigdy nie przesadzaj ze zwierzeniami, czerp przyjemność z najbardziej prozaicznych rzeczy, kiedy spędzasz czas z rodziną lub przyjaciółmi, poświęcaj go tylko innym, zacznij częściej przyjmować gości w domu, żyj z pasją.


Książkę czytało mi się bardzo przyjemnie i bardzo szybko. Została napisana prostym językiem. Jednak po przeczytaniu połowy miałam wrażenie, że autorka zaczyna się powtarzać. Niektóre rzeczy były dla mnie takie oczywiste, jak na przykład to by nie wychodzić z domu w piżamie.
Najbardziej spodobała mi się część druga dotycząca stylu i urody w szczególność fragmenty o 10 podstawowych rzeczach w szafie ( nie wlicza się w to okryć wierzchnich, strojów wizytowych, akcesoriów i dodatków oraz T-shirtów ), bo moja szafa pęka w szwach, a ja i tak nie mam się w co ubrać. Muszę przemyśleć jaki styl najbardziej mi odpowiada i konsekwentnie dobierać do niego części garderoby. Pod wpływem tej lektury przestałam spóźniać się do pracy, oczywiście damie nie wypada się spóźniać, chętnie przyjmuje gości w domu. Wręcz kultowe stało się,  że po przeczytaniu tej książki dziewczyny kupują sobie nowe piękne piżamy. Nie wypada spać w spranym podkoszulku i rozciągniętych dresach ;)
Podobnie jak autorka ubolewam nad tym, że w naszych czasach panuje nadmierny luz. Chciałabym na co dzień spotykać ludźmi z klasą, takich jak Państwo Chic.


Czytałyście Lekcje Madame Chic ?


18 komentarzy:

  1. Nie czytałam, ale utwierdziłaś mnie w przekonaniu, że chcę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. słyszałam już o tej książce i ciekawi mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie też szafa pełna a nie mam ciuchów nigdy xd

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba musze sie zaopatrzyc w ta ksiazke ^^

    http://mariettasophia.blogspot.be/

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie poczytać !

    Zapraszam do wzajemnej obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o tej książce, jednak jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedyś czytałem tego typu ksiazki ... ale sądząc po zachowaniu ludzkim na co dzień to się nie sprawdza; p

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś, kiedyś miałam w planach jej zakup. Później jakoś o niej zapomniałam ale chyba się skuszę i sobie ją zakupię, bo ciekawi mnie jej treść :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta ksiązka na pewno przypadłaby mi do gustu, więc z pewnością przeczytam :)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam, nie przepadam za książkami o tematyce modowej, bo mam wrażenie, że wszystko co jest w nich napisane można streścić do 30 stron maksymalnie. Ale moją uwagę przykuła biżuteria - bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze o tej książce nie słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Raczej nie dla mnie tym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam okazji jej przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam ,ale chyba przypadłaby mi do gustu !
    http://www.khatstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. w wolnym czasie chyba przeczytam :)
    wspólna obs ? zacznij i daj znac http://paperlifex33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam, ale to nie moje tematy ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki :) Już zamówiona w bibliotece, jutro lecę po nią :) będę czytać bo od dawna szukam czegoś nowego do poczytania :) :)

    OdpowiedzUsuń