sobota, 21 lutego 2015

Błyskawiczna pizza z patelni

W sobotę na wszystko brakuje mi czasu. Dzień zaczynam od wyjścia na zakupy, potem sprzątanie, szybki obiad, bo jeszcze przydałoby się wyjść gdzieś na spacer, do kina, spotkać się ze znajomymi.  Jakoś wyjątkowo nie mam tego dnia ochoty na stanie w kuchni.
W tym dniu najlepiej sprawdzają się szybkie zupy, np. krem z brokułów , a ostatnio w domu mieliśmy "fazę" na błyskawiczną w przygotowaniu pizze z patelni. Obiad lub kolacja gotowa w  mniej niż 20 minut.

Składniki na jedną pizzę (średnica patelni 26 cm):
ciasto:
6 łyżek mąki
jajko
około 3/4 szklanki wody
sól i pieprz

przykładowe dodatki:
przecier pomidorowy
dwie duże pieczarki
wędlina
kawałek papryki
ser żółty
oregano, bazylia
olej do smażenia około 2 łyżki


Do miski wsypujemy mąkę i wbijamy jajko, dodajemy sól, pieprz i powoli dolewamy wodę, mieszamy. Cisto powinno mieć konsystencje gęstego ciasta naleśnikowego.
Ciasto wylewamy na rozgrzaną patelnię. Smażymy do momentu, aż ciasto się zrumieni od spodu i przewracamy na drugą stronę. Zmniejszamy płomień.


Na pizzy rozsmarowujemy koncentrat, układamy ulubione dodatki i przykrywamy patelnię pokrywką. Smażymy na małym ogniu około 5-7 minut (aż się ser rozpuści, a ciasto pod spodem się zrumieni).


Pizza gotowa!



Smacznego!


19 komentarzy:

  1. Za papryką nie przepadam, więc bym ją wyeliminowała, ale całą reszta pyyysznie wygląda, aż bym teraz zjadła, szkoda, że już późno :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smacznie, nigdy nie jadłam pizzy z patelni ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, zapisuję przepis, wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze chcialam taka pizze zrobic, ale nigdy nie bylo mi po drodze ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł mi właśnie dałaś! A pieczarek nie trzeba wcześnie przysmażyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie, trzeba je obrać i dokładnie umyć. Przez te 7 minut na pizzy pod przykryciem lekko się podduszą :-)

      Usuń
  6. Faktycznie szybka ta pizza:) Ja również miałam wczoraj pizzę domową ale z piekarnika:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zapisuję pomysł :)
    jeszcze nie robiłam takiej pizzy, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmmmm ale mi ,,smaka,, narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis, na pewno wykorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. aż zgłodniałam :) muszę kiedyś taką zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę wypróbować :D Lubię takie błyskawiczne dania ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmm... Ty to masz pomysły :) Ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fenomenalny pomysł ☺ z pewnością wypróbuję, moje dzieciaczki uwilebiaja pizzę

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podoba przepis - szybki, prosty i smaczny, na pewno wypróbuję :] Kiedyś miałam gdzieś nawet wydrukowany przepis, ale zniknął :[

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj pizza zawsze, trzeba wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja :) musze taką przyrządzić. Wpadłam do Ciebie bo Twój przepis polecała Nieidealna perfekcjonistka, a już się zakochałam!

    Obserwuję i zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny, prosty przepis i ciekawa propozycja śniadaniowa, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń