środa, 28 stycznia 2015

Lunchbox po raz pierwszy

Codziennie to samo do pracy  kanapki, kanapki, kanapki i tak 5 razy w tygodniu (właściwie to 4 razy, gdyż środy zawsze mam wolne). Miałam tego dość. Nuuuuda! A gdzie jakieś owoce, warzywa, może jakaś sałatka?



Tak zaczęła się moja przygoda z pudełkami. Na początku był to zwykłe pudełka plastikowe, które chyba każdy ma w domu. Potem w internecie zobaczyłam specjalne kilku-komorowe lunchbox'y. Idealne pudełka w które mogę zapakować 2 śniadanie do pracy. Gdy kupiłam pierwsze pudełko jeszcze bardziej zaangażowałam się w przygotowywanie posiłków do pracy. Cały posiłek mogę zmieścić do jednego pojemnika, wszystko ma swoje miejsce. Najbardziej przydatny jest, gdy pracuję na drugą zmianę i zabieram do pracy obiad, który mogę podgrzać w mikrofali.
Na zakupie jednego lunchbox'a nie poprzestałam. Kupiłam jeszcze dwa. Każdy jest inny i przeznaczony do innego rodzaju posiłków.

Lunchbox (Lunch Cube Max) marki Sistema  kupiłam w TK Maxx'ie za 24,99 zł


Pojemność: 2 litry - zmieści się w nim bardzo duża ilość różnorodnego jedzenia.
   Pojemnik jest dwukomorowy i zamyka się go na solidny zatrzask. Mniejsza komora (górna część pojemnika) jest z zamykanym wieczkiem. Większa komora składa się z trzech mniejszych przegródek.    Dodatkowo w pudełku znajduje się wyjmowany i bardzo szczelny pojemnik (np. na jogurt, sos do sałatki) o pojemności 150 ml.
  !!!Pudełko nie jest szczelne i najlepiej nadaje się do przechowywania suchych pokarmów i sałatek bez sosów.
   Jego wadą jest to, że brakuje mu stabilności, gdy jest otwarty. Komory nie są równe i pojemnik nie stoi równo, co może utrudniać spożywanie posiłku, ale to też zależy od rodzaju pokarmu, który umieścimy w mniejszej komorze.


   Lunchbox'y marki Sistema można zmywać w zmywarce, używać w mikrofali, myć w zmywarce oraz przechowywać w zamrażalniku.

   Marka SISTEMA to uznany producent pojemników do żywności od lat z powodzeniem sprzedawanych w Europie, wytwarzanych z tworzywa wolnego od szkodliwego dla zdrowia bisfenolu (BPA free).

Moja propozycja drugiego śniadania do pracy/ szkoły/ na uczelnię :


*sałatka: 
-3/4 szklanki makaronu "kokardki"
-dwie łyżki kukurydzy z puszki
-pół szklanki ugotowanego zielonego groszku
-1/3 filetu piersi z kurczaka
*kanapka z chleba żytniego z wędliną
*owoc: jabłko
*w małym pojemniku sos do sałatki: 2-3 łyżki jogurtu naturalnego i 1 mała łyżeczka majonezu, sól i pieprz do smaku 

I tak, oto rozpoczęłam nową serię postów na blogu, a zbierałam się od września. Dlatego na niektórych zdjęciach mogą pojawić się np. owoce, których już nie dostaniemy ;)


A co, Wy zabieracie do pracy na 2 śniadanie? 

27 komentarzy:

  1. świetny jest ten box, też by mi się taki przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne, też muszę sobie takie kupić :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na rynku jest bardzo dużo różnego typu pojemników, stają się coraz bardziej popularne :)

      Usuń
  3. Czekam na kolejne wpisy z tej serii! Ja to standardowo czyli pieczywo! U mnie są to zazwyczaj bułki wielozbożowe z ziarnami z jakimś obkładem. Ale wiesz co, narobiłaś mi ochoty na odmianę - sałatki - tak z chęcią jakieś wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo bez kanapek ciężko się obyć, ale można kombinować z dodatkami, albo właśnie zastąpić je sałatką, najlepiej żeby była prosta w przygotowaniu . Takie staram się robić :)

      Usuń
  4. Świetne - praktyczne i ładne

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne są pojemniki tej firmy. Sama mam dwa i bardzo je sobie chwalę, niestety jestem strasznym głodomorem, więc muszę zabierać do pracy spore śniadanie, sałatki, jogurty i do tego kanapki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, a gdy jeszcze rano nie zdążę zjeść śniadania to do pracy idę obładowana jedzeniem ;)

      Usuń
    2. U mnie to samo! A myślałam, że to tylko ja tak mam :)

      Usuń
  6. Świetny pomysł . Zawsze coś innego,nie tylko kanapka :)
    Ja zazwyczaj biore jakiś jogurt i to mi wystarcza :)
    Pozdrawiam cieplutko http://pomyslowa-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie jogurt to zdecydowanie za mało na 8h, musi być jeszcze coś bardziej treściwego :)

      Usuń
  7. Świetne i praktyczne opakowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam bardzo podobne pudełeczko, kupiłam je chyba w TESCO na promocji za 12zł i jestem z niego bardzo zadowolona. Sama często zabieram na uczelnię pełnoziarnistą bułkę z warzywami i drobiową wędliną, a w pozostałych przegródkach zazwyczaj pokrojoną paprykę, ugotowanego brokuła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brokuł - pychota, akurat wczoraj miałam do pracy sałatkę brokułową :)

      Usuń
  9. Lubię takie posty- sama próbuję się mobilizować i nie jeść w pracy nudnych śniadań, ale bardzo rzadko mi to wychodzi :( Dlatego z przyjemnością przeglądam takie inspiracje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż co drugi dzień staram się ograniczyć ilość kanapek na rzecz czegoś innego, może w przyszłości będę zabierać muffinki do pracy :D

      Usuń
  10. Świetne są te boxy :-) Mam nawet jeden taki, ale przyznam, że rzadko używam, bo jak wstaję o 5 rano do pracy to mi się nie chce robić wypasionego śniadania ;-))

    OdpowiedzUsuń
  11. ale rewelacja !! musze sie wkoncu przekonac do takich ejdzonek w szkole ;D!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne te pojemniki :) choć akurat nie dla mnie, bo ja aktualnie jestem pełnoetatową kurą domową, a mąż pracuje "wyjazdowo" więc musi sobie radzić sam :) ale może podrzucę mu temat.

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja mama robia tak samo :) na pewno byście miały o czym plotkowac :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne są te pudełka, od dłuższego czasu już mnie kuszą :-)

    OdpowiedzUsuń