niedziela, 25 stycznia 2015

Kuchnia filmowa

-Co naprawdę lubisz robić?
-Jeść.
-Wiem, wiem i jesteś w tym dobra ...

cytat z filmu Julie & Julia

Źródło zdjęć http://www.filmweb.pl/




Czekolada

Ten film nigdy mi się nie znudzi. Oglądałam go już wielokrotnie. Jest w nim coś magicznego, zmysłowego i nie jest to Johnny Depp ;)
Vianne razem ze swoją córka Anouk przybywa do małego francuskiego miasteczka by otworzyć sklepik z czekoladą. Przybywa w złym momencie, bo własnie trwa Wielki Post. Apodyktycznemu burmistrzowi nie podobają się liberalne poglądy Vianne, zrobi wszystko by jeszcze przed Wielkanocą kobieta opuściła jego miasteczko. Mimo wyraźnego zakazu mieszkańcy nie potrafią się oprzeć tym wszystkim czekoladkom i po kryjomu zaglądają do cukierni i rozkoszują się niesamowitym smakiem słodkości. Sytuacja kobiety komplikuje się jeszcze bardziej, gdy zaprzyjaźnia się z Cyganem Rouxem. 



Julie i Julia 

Kocha, uwielbiam i film i Meryl Streep. Podobnie jak "Czekoladę" i ten film obejrzałam już kilka razy. Zawsze po pierwszych 15 minutach oglądania robię się głodna. Film trwa dwie godziny, a ja w tym czasie jem wszystko, co mam pod ręką. Ba, nawet pisząc o nim zrobiłam się głodna.
Julie Powell uważa, że nigdy nie kończy tego, co zacznie. Chce to zmienić i postanawia założyć blog. W ciągu roku przetestuje 524 przepisy kulinarne ze słynnej książki kucharskiej autorstwa m.in. Julie Child, a swoją kulinarną przygodę będzie opisywać na blogu. 
Meryl Streep w tym filmie doskonale odegrała role Julii Child, amerykańskiej kucharki, która jako pierwsza kobieta, ukończyła prestiżową szkołę kucharską Le Cordon Bleu.
W filmie zobaczymy niesamowite ilości pysznie wyglądającego jedzenia, bohaterowie będą mówić z pełną buzią i jeść palcami, oglądając ten film czułam smak i zapcha tych potraw. 



Szef

Obejrzałam zwiastun i pomyślałam, to będzie świetny film! Dużo jedzenia i dużo śmiechu. 
Po kłótni z renomowanym krytykiem kulinarnym Carl traci posadę szefa kuchni w renomowanej restauracji. Ponieważ nie potrafi żyć bez gotowania, postanawia zacząć wszystko od nowa. Z pomocą przychodzi mu była żona, syn i przyjaciel. Otwiera bar na kółkach, jeździ od miasta do miasta, a jego kanapki stają się coraz popularniejsze, przybywają tłumy by spróbować jego specjałów. W trakcie tej podróży Carl dostaje szansę by naprawić swoje relacje z synem i byłą żoną. 
Pada w tym filmie ważne zdanie "Ludzie zapomną, co zrobiłeś, a  Internet nigdy". Wszystko, co zamieścimy w Internecie, może obrócić się przeciw nam, trzeba uważać, co piszemy i do kogo.



Podróż na sto stóp

Bardzo chciałam obejrzeć ten film. Oglądał go nawet Wojciech Modest (Basiura) Amaro i podobno uronił na nim łezkę ;)
Na obrzeżach niewielkiego francuskiego miasteczka znajduje się ekskluzywna restauracja prowadzona przez Madame Mallory. Kobieta ma się czym szczycić, gdyż lokal znajduję się w Przewodniku Michelina i zdobył jedną gwiazdę. Harmonię i ład zakłócają nowi sąsiedzi, którzy vis a vis (dokładna odległość to tytułowe 100 stóp) postanawiają otworzyć hinduską restaurację. Są głośni, gra tam ciągle muzyka, jest kolorowo, ta sytuacja nie podoba się starszej pani. Zaczyna się miedzy nimi wojna, Madame Mallory czuje się również zagrożona, bo młody Hasssan jest bardzo zdolnym kucharzem, który przewyższa umiejętnościami jej pracowników.
Słyszałyście o kuchni molekularnej? Zwykłe potrawy przestają być modne :(



Znacie te filmy? 
Lubicie filmy o gotowaniu?


21 komentarzy:

  1. O niee... Zgłodniałam na noc :) Lubię filmy o gotowaniu, ale ostatnio przeczytałam książkę ,,Cała nadzieja w Paryżu" i oj tam było smaczne jedzonko prawie na każdej stronie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. o nie ja tez jestem dobra w jedzeniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem mam wrażenie, że tylko to mi świetnie wychodzi ;)

      Usuń
  3. Czekolady nie widziałam, ale obejrzę w wolnej chwili :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie widziałam żadnego z nich! Chyba jakaś opóźniona jestem :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze ani jednego nie widziałam, będę o nich pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam "Julie i Julia". Chętnie obejrzałabym też ten ostatni.
    Ja nie mogę oglądać ani żadnych programów kulinarnych ani filmów, bo zaraz robię się mega głodna:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekolada oraz Julie i Julia widziałam- lubię oglądać o gotowaniu tylko potem mam smaka na wszystko :D;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego zawsze przed obejrzeniem takiego filmu muszę się odpowiednio przygotować, czyli zrobić sobie porządną kolacje lub zapatrzeć się w jakieś przekąski ;)

      Usuń
  8. chętnie obejrzę te propozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie obejrzę, znam tylko czekoladę :) Uwielbiam, chodź książka lepsza :D

    OdpowiedzUsuń
  10. "Czekoladę" znam i uwielbiam, mogę oglądać ten film setki razy :D "Podróż na sto stóp" - bardzo mnie zainteresował ten film z Twojego opisu, chętnie obejrzę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę wtrącić swoje trzy grosze ;)
    pojadę subiektywną absolutną klasyką gatunku: "Smażone zielone pomidory"!
    i Madzia, nie wychodząc poza moją bajkę: "Niebiańskie przysmaki Niny", mówię serio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smażone zielone pomidory to już klasyk ;)
      O tym 2 filmie nie słyszałam, a jak już jesteśmy w temacie kuchni hinduskiej to przypomniał mi się film "Smak curry" ;)

      Usuń
    2. o, dodałam do kolejki :) chociaż wiesz, ja Niny nie oglądałam dla kuchni ;)) ale obadaj go, ma szansę Ci się spodobać mimo wszystko :))

      Usuń
  12. Super post! Oglądalam tylko czekoladę ;) a ze z dala od narzeczonego jestem mam ochotke na takie filmy ( w sensie ze inne niż horrory i trillery :P) Jesli chodzi o lakiery brokatowe to tne nasączony platek kosmetyczny ( albo go rozwarstwiam) na 5 czesci każda połówkę i zamoczony przykładam na paznokcie ( wiadomo dłuższe paznokcie większa powierzchnia płatków :) ) - nie bawei sie w okrywanie folia aluminiową, tylko przykładam i nie dociskam ( ale nie tre, ni ściągam na sile), jesli wacik jest dobrze "przylgnięty" i dobrze nasączony po kilku minutkach ładnie zejdzie. Nie szarpie sie nie walcze z brokatowymi. dzięki temu nie zrażam sie i chętnie po nie sięgam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem coś na temat oglądania filmów wspólnie z mężczyzną, nie jest łatwo przekonać ich do obejrzenia np Czekolady ;)
      A co do paznokci, tak zaczęłam robić i lakier schodził bez problemu, jednak wyszłam z założenia, że lepiej i szybciej będzie gdy będę trzeć, pocierać paznokcia wacikiem, tylko że wcale nie jest szybciej i lepiej :( muszę wrócić do tej metody :)

      Usuń
  13. Nie oglądałam żadnego. Czas to nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Żadnego z nich nie oglądałam,chyba muszę to nadrobić bo jestem ich bardzo ciekawa po przeczytaniu twojego posta. Pozdrawiam cieplutko http://pomyslowa-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń