czwartek, 13 listopada 2014

Śniadanie mistrzów - tosty francuskie

Dzień wolny zaczęłam od przepysznego śniadanka, by mieć siłę i energię na całe szczegółowo zaplanowane przedpołudnie.  Tak chyba smakuje niebo ;) Dzień się udał, co zaplanowałam to zrealizowałam.



Do wykonania tostów potrzebujemy:

- chleb tostowy
- ser zółty
- dowolna wędlina
u mnie to była polędwica sopocka
- kilka pieczarek
- jajko
- olej do smażenia
- sól, pieprz



Przygotowanie zaczynamy od obrania, umycia i pokrojenia pieczarek. Pieczarki smażymy na odrobinie oleju i odsączamy na ręczniku papierowym.
Na jednej kromce chleba kładziemy plasterek sera, wędliny, pieczarki i znowu ser, przykrywamy drugą kromką chleba. Tost obtaczamy w roztrzepanym posolonym i popieprzonym jajku. Kładziemy na patelnię i delikatnie dociskamy kromki do siebie.


Gdy tost się zarumieni przewracamy go na drugą stronę i znowu je dociskamy. Możemy chwilę smażyć pod przykryciem, ser się lepiej rozpuści i wszystko lepiej się połączy.

Mnie najlepiej smakują te tosty z sosem czosnkowej własnej roboty.


Smacznego!!!



Zrobiłam się głodna, idę coś zjeść ;)


A Wy, co lubicie zjeść na śniadanie?


21 komentarzy:

  1. Mam na nie ochotę, ale poczekam do rana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie!!! :) Ja uwielbiam jajecznicę na śniadanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ulubioną jajecznicą jest ta z dodatkiem z pomidorów i szczypiorku :)

      Usuń
  3. Ja lubię tosty, ale bez wędliny-z samym serem i doprawione pieprzem cayenne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pychota! Muszę takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tej pory jadłam tosty francuskie na słodko, muszę spróbować Twojej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nominowałam Cię do zabawy - szczegóły na moim blogu :)

      Usuń
    2. Nigdy nie jadłam tostów francuskich na słodko :)
      Już zaglądam :)

      Usuń
  6. uwielbiam tosty! Oczywiście najczęściej na szybko robię je tylko z serem, ewentualnie jakąś wędliną w tosterze. A takiej wersji z jajkiem i pieczarkami nie jadłam, chętnie spróbuję :) Wyglądają smacznie :) Ekstra te łyżwy! Nie widziałam wcześniej takich. Chyba się skuszę i wypróbuję :) Ładnie by wyglądały z rękawiczkami ;) Dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te łyżwy skradły moje serc, również zamierzam je wykonać i sprezentować komuś :)

      Usuń
  7. ale pysznie! aż zgłodniałam.. Jak dawno nie jadłam tostów.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż nabrałam ochoty na takiego tosta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham te tosty, też takie robię, ale zapomniałam o nich - muszę w niedzielę koniecznie to nadrobić :-) Ochoty mi na nie narobiłaś ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedzielne śniadania są wyjątkowe, ma się czas na coś innego, bardziej wyszukanego :)

      Usuń
  10. ooooł, zgłodnialam... Ja na sniadanie kawa :D to pierwsza mysl ostatnio

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam nawyku picia kawy, dzień zaczynam raczej od szklanki wody z miodem i cytryną ;)

      Usuń
  11. Wyglądają przepysznie, ale ja zdecydowanie wolę coś lżejszego na śniadanie - owsiankę lub kanapkę, na pewno nic smażonego. Generalnie staram się unikać smażenia, a jak już to robię to zawsze na nierafinowanym oleju kokosowym.

    OdpowiedzUsuń