piątek, 1 sierpnia 2014

Placuszki z cukinii

Nowy miesiąc zacznę od wpisu kulinarnego. W pierwszym tygodniu mojego urlopu wypoczywałam w Szczyrku natomiast w trakcie drugiego tygodnia dużo czasu spędzaiłam w kuchni wypróbowując nowe przepisy. Na stole gościła m.in. zupa serowo-cebulowa, makaron z sosem jogurtowym z brokułem i kawałkami piersi z kurczaka oraz przepyszne placuszki z cukinii.


Składniki:
-dwie średnie cukinie (ok. 1kg)
-3-4 łyżki mąki
- dwa ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
- dwie łyżki posiekanego koperku
- jajko
-dwie łyżki jogurtu naturalnego
-sól i pieprz do smaku
-olej do smażenia



Cukinie myjemy, odcinamy końce i ścieramy na tarce o grubych oczkach i solimy. Po 10-15 minutach odlewamy nadmiar wody, najlepiej wycisnąć w rękach. Dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Dalej jak przy zwykłych plackach ziemniaczanych. Masę nakładamy łyżką na rozgrzaną patelnię. Najlepiej formować małe placuszki, a jeżeli będą się rozpadać należy dodać trochę mąki. Smażymy z obu stron na złoty kolor.



Placuszki smakują wybornie z sosem pomidorowym i jogurtem greckim z Mlekovity, jest bardzo gęsty i ma wyrazisty smak, idealnie kontrastuje z delikatnym smakiem placuszków.



SMACZNEGO :D



Lubicie cukinię?
Może podzielicie się jakimiś ciekawymi przepisami na potrawy z cukinią :)


24 komentarze:

  1. Ja jeszcze nigdy nie jadłam cukinii, ale może w tej wersji by mi nawet zasmakowała:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo delikatne w smaku i wielu osobom smakują, może i Tobie przypadną do gustu :)

      Usuń
    2. Muszę kiedyś w końcu spróbować:D

      Usuń
  2. Cukinie mam, więc może jutro zrobię taki placki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale apetycznie wyglądają :) chyba skuszę się i zrobię takie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam placuszki z cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam w planie w czasie urlopu wypróbować placki z cukinii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że urlop do dobry czas na eksperymenty w kuchni, dużo czasu i mało stresu :)

      Usuń
  6. Ale smakowicie wyglądają, bardzo lubię placuszki z cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio jadłam placuszki z cukinii tylko, że w wersji z łososiem! Były super, polecam w ramach odmiany :)
    www.creativamente-o-sztuce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Chodzą mi po głowie takie placuszki od dłuższego czasu. Robiłam je już z podobnego przepisu, ale bez jogurtu i koperku :) Zostało mi dziś pól cukinii od kładzenia w słoiczki, więc kto wie, może jutro na obiad... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej nawet nie wiesz jaką mi ochotę zrobiłaś, ostatnio właśnie szukałam jakieś alternatywy, bo z placków to ja tylko z jabłkami robiłam, ewentualnie z ziemniakami, ale to bardzo rzadko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placków z jabłkami już dawno nie jadłam, a za ziemniaczanymi przepadam, tylko tylko te ziemniaczane i te z cukinii chłoną dużo tłuszczu, to ich jedyny minus.

      Usuń
  10. O jejku jakie pyszności! Super!

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda baaardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń