poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Kurki w roli głownej

Mmmm... przez okno balkonowe wpada mi przyjemny zapach suszonych grzybów. Ciekawe, czy ktoś był osobiście czy troszkę oszukał i zaopatrzył się w grzyby na osiedlowym bazarku? ;) Mimo, że sezon na grzyby w pełni mnie jeszcze nie udało się wybrać na grzybobranie. Będąc na sobotnich zakupach skusiłam się na pojemniczek (około 0,6 litra)  malutkich kurek, które stały się idealnym dodatkiem do jajecznicy i sosu. Pierwszy raz jadłam potrawy z dodatkiem kurek, zaskoczył mnie ich delikatny smak. Nabrałam ochoty na więcej!
W przypadku kurek oraz innych grzybów należy pamiętać, że są ciężkostrawne i nie powinno się ich jeść późną porą. Nie należy również podawać ich dzieciom oraz osobą z problemami wątroby czy układu trawiennego, a także osobom starszym.

Jajecznica najlepiej smakuje w niedziele rano, a gdy jeszcze zostanie przygotowana przez Ukochaną osobę to smakuje obłednie.
Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest porządne umycie kurek, najlepiej w kilku wodach,  a ja na koniec i tak każda kurkę z osobna dokładnie oglądałam. Trochę z tym pracy jest.

Jajecznica z kurkami 



Składniki (na 2-3 porcje):

-150-200 g kurek
-5 jajek
-cebula
-łyżka masła klarowanego
lub ojeju do smażenia
-łyżka natki pietruszki
-sól i pieprz

Cebulę obieramy i kroimy, wrzucamy na rozgrzaną patelnię z roztopionym masłem. Chwilkę smażymy i dodajemy umyte i odsączone kurki. Smażymy ok. 10 minut. W tym czasie, wbijamy jajka do miseczki i je rozmącamy razem z solą, pieprzem i pietruszką. Wlewamy masę na patelnie. Całość mieszamy i smażymy, aż jajka się zetną.

Do jajecznicy zużyłam około połowy opakowania kurek, z drugiej połowy postanowiłam zrobić sos. Przepisu szukałam w internecie, wyczytałam, że najlepiej będzie, gdy do sosu dodam słodkiej śmietanki.


Sos kurkowy z piersią z kurczaka



Składniki (dla 2 osób):

-150-200 g kurek
-200 ml śmietanki 30%
może też być śmietana 18%
-cebula
-łyżka natki pietruszki
-300 g piersi z kurczaka
-przyprawa do kurczaka
-łyżka masła klarowanego
lub ojeju do smażenia
-makaron (penne)
-sól i pieprz

Mięso myjemy, odsączamy i obsypujemy przyprawą do kurczaka. Kroimy na mniejsze kawałki. Pierś chowamy do lodówki na ok. 10-15 minut.
Cebule obieramy i kroimy. Kurki dokładnie myjemy i odsączamy. Na rozgrzaną patelnię z roztopionym masłem dodajemy cebule, a potem kurki i smażymy całość ok 10 minut. Nastawiamy garnek z wodą na makaron. Wyjmujemy pierś z lodówki i smażymy.
Na patelnię, na której mamy podsmażone kurki z cebulką wlewamy śmietankę, sól i pieprz. W typ przypadku pieprzu dajemy "od serca". Czekamy, aż całość się zagotuje i na małym ogniu gotujemy jeszcze ok. 5 minut.
Ugotowany makaron odcedzamy i przekładamy na patelnię z sosem. Całość dokładnie mieszamy i przekładamy na talerze. Na wierzchu kładziemy kawałki usmażonego kurczaka i posypujemy natką pietruszki. Gotowe!
Pychota :D



Smacznego!!!



Byłyście już na grzybobraniu?

22 komentarze:

  1. Uwielbiam chodzić na grzyby :) Byłam wczoraj, ale u nas susza w lesie. Czekam na deszczyk.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham grzyby, kocham kurki! Niestety dawno ich nie jadlam i raczej szybko nie zjem... A w sklepie drogie :-(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy nie jadłam :). Dzisiaj nazbierałam prawie całą kobiałkę podgrzybków :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam na grzybach w sobotę, ale kurek nie widziałam :D
    Już dawno ich nie jadłam, kiedyś je zbieraliśmy, a teraz jakoś nie rzucają mi się w oczy :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam jajecznicę z kurkami! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajecznica z kurkami jest pyszna, uwielbiam jeszcze jajecznice z pomidorami i szczypiorkiem :)

      Usuń
  6. jeśli kupię kurki, to spróbuję tego przepisu na makaron :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja a grzybkach byłam :) Niestety oka do kurek nie mam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na grzybach byłam wielokrotnie,ale kurek nigdy nie znalazła.

      Usuń
  8. uwielbiam grzyby wszelakie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie byłam, ale się chyba wybiorę. W tym roku podobno strasznie dużo jest robaczywych:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej ;) Zostałaś nominowana przeze mnie do akcji LIEBSTER BLOG AWARD.
    Zapraszam! A tu link: http://capelli-sani.blogspot.com/2014/08/heej-udao-mi-sie-na-chwilke-zdobyc.html#more

    OdpowiedzUsuń
  11. Wczoraj miałam urodzaj :) Nareszcie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam za swoje... Przy moich problemach z wątrobą nie powinnam jeść kurek, a skusiłam się w niedzielę i cierpię do dziś.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet sobie nie wyobrażasz jaką ochotę zrobiłaś mi na jajecznicę! Szczególnie, że dawno jej nie jadłam, ale niestety już po 22, więc nawet jakby się waliło i paliło to nie mogę sobie pozwolić...

    OdpowiedzUsuń
  14. za grzybami nie przepadam, ale jajeczne by zjadła, szkoda, że już tak późno:(:D

    OdpowiedzUsuń