środa, 11 czerwca 2014

A dziś na obiad ...

Witajcie w kolejny upalny dzień.  Dobrze, że w domu i pracy mam przyjemnie chłodno. W piątek ma być już chłodniej.

Mam dla Was dwa przepisy na pyszne obiady. Pierwszy to trochę inne placki ziemniaczane, a drugi to bardzo prosty i szybki przepis na sos koperkowy.

Placki ziemniaczane z kiełbasą 

Składniki:
- 1kg ziemniaków
- 300 g kiełbasy
- cebula
- 2 łyżki natki pietruszki
- 2 łyżki sosu sojowego lub przyprawy w płynie "Magi"
- sól, pieprz
- mąk pszenna
- oliwa do smażenia

Do obranych ziemniaków i startych na tarce o grubych oczkach dodajemy pokrojoną cebulę i kiełbasę, pietruszkę, sos sojowy. Wszystko mieszamy i dodajemy mąkę (nie jestem w stanie powiedzieć ile, gdyż zawsze dodaję jej "na oko"). Na koniec doprawiamy solą i pieprzem. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na ok. 15 minut by smaki się przegryzły.
Placki podajemy z ketchupem i sosem czosnkowym.
!!! Po usmażeniu placki należy przełożyć na ręczniki papierowe, w ten sposób pozbędziemy się nadmiaru tłuszczu.





A dziś na obiad miałam ziemniaki z sosem koperkowym i jajkiem. Danie szybkie w przygotowaniu, idealne na upalne dni, gdy człowiek nie ma siły i ochoty długo stać przy palnikach kuchenki.

Składniki:
- 300 ml bulionu
- pęczek koperku
- łyżeczka masła
- dwa ziarenka ziela angielskiego
- liść laurowy
- łyżka sosu sojowego
- 2 łyżki śmietany 18%
- mąka do zaprawieni

Do gotującego się bulionu dodajemy drobno posiekany koperek, liść laurowy i ziele angielskie, masło. By zagęścić sos dodajemy mąki wg uznania. Całość jeszcze raz zagotowujemy, na koniec dodajemy śmietany i wyłączamy ogień.
Na talerz wykładamy ziemniaki i jajko pokrojone na ćwiartki, polewamy sosem.



SMACZNEGO! :D


23 komentarze:

  1. Smacznie to wygląda,nie znałam takiego przepisy wypróbuję na pewno :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ziemniaczki z koperkiem zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne przepisy, aż mnie zachęciłaś do eksperymentowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam placki ziemniaczane! i lubię je na ostro, ale z kiełbasą jeszcze nie próbowałam - ciekawe połączenie, może następnym razem spróbuję. z reguły robię tradycyjnie tylko doprawiam na ostro papryką, oregano, ziołami, bazylią, czosnkiem itd... i jem z ketchupem lub sosem czosnkowym pychotka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę wypróbować Twoją wersję na ostro :)

      Usuń
  5. Mniam, wygląda przepysznie :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Sos koperkowy to na pewno nie dla mnie, ale placki mnie zainteresowały :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne nie przepadasz za koperkiem ;)

      Usuń
    2. Ani za koperkiem, ani za zieloną pietruszką :P

      Usuń
    3. Koperek bardzo lubię, a pietruszkę toleruję w niewielkich ilościach ;)

      Usuń
  7. Ja uwielbiam placki z serem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy przepis na te placuszki, fajna alternatywa dla tradycyjnych ziemniaczanych. Lubię wszelkie nowości, więc na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię tradycyjne placki ziemniaczane, ale te są o niebo lepsze :)

      Usuń
  9. Placuszki - Mniam :) Szybki i łatwy przepis :) Coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sos koperkowy uwielbiam i robię często, ale te placuszki to muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeden i drugi obiadek wygląda przepysznie :-) A te placki na pewno zrobię! zapisuję sobie przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią poznam Twoją opinię na ich temat :)

      Usuń
  12. Mmmniam! Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń