niedziela, 25 maja 2014

Rozpoczęcie sezonu grillowego

Plan na sobotę był prosty: trzeba odpocząć i dobrze zjeść. Udało się go zrealizować w 100% procentach.


Pogoda była tak piękna, że grzechem byłoby siedzieć w domu. Razem ze Sebastianem postanowiliśmy wybrać się nad rzekę na grilla. Ponieważ był to pierwszy grill w tym roku, zapadła decyzja, że otwarcie sezonu trzeba zrobić z pompą. Przygotowania trwały dwa dni ;) W piątek zakupy i robienie konfitury z czerwonej cebuli, a wczoraj marynowanie mięsa, krojenie pomidorów i robienie sałatki ziemniaczanej. Wszystko wyszło pyszne! Na pierwszy ogień poszły bruschetty. Robiliśmy je po raz pierwszy, nie sądziłam, że coś tak prostego może tak niesamowicie smakować. Później były piersi z kurczaka podane z konfiturą z czerwonej cebuli. A na zakończenie sałatka ziemniaczana z kiełbasą- uwielbiam. W międzyczasie spacerując po łące pstryknęłam kilka zdjęć.
Słońce grzało intensywnie, dobrze że było trochę wiatru. Nie opalałam się, a wróciłam czerwona jak rak. To był dobry dzień :)














A jak Wam mija weekend?
Zaczęłyście już sezon grillowy?



29 komentarzy:

  1. Mój weekend mija bardzo spokojnie i trochę zbyt upalnie :D.
    Zdjęcia bardzo fajne. Kwiaty piękne :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie ten upał trochę przeszkadza, zbyt szybko pogoda się zmienia ;)

      Usuń
  2. zazdroszczę takiego dnia :)
    o konfiturze z cebuli nie słyszałam jeszcze :)
    ja robiłam grilla w majówkę - było bardzo zimno, zero przyjemności z grillowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majówka pod względem pogody była fatalna :( O konfiturze z cebuli nie słyszałam do zeszłego tygodnia, spróbowałam i musiałam zrobić swoją :)
      Nie ma co zazdrościć, tylko zorganizować sobie taki, a nawet lepszy ;)

      Usuń
  3. Jeszcze nie byłam na grillu w tym roku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie słodkie leniuchowanie, super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było bardzo miło i czekam już na kolejny taki wyjazd :)

      Usuń
  5. Oj, ale mi ochotę na grilla zrobiłaś :) smakołyki prezentują się przepysznie, aż ślinka leci :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj ja jeszcze niestety nie miałam okazji rozpocząć sezonu grilowego. Również uwielbiam sałatkę ziemniaczaną, chociaż chyba przygotowuję ją wg innego przepisu. Ciekawa jestem tej konfittury z czerwonej cebuli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konfiturę jadłam na pizzy w zeszłym tygodniu, a przepis na tą którą ja zrobiłam znalazłam w internecie, nie do końca te smaki się pokrywały. Muszę szukać dalej ;) Przepis na sałatkę również wzięłam z internetu, był to najprostszy przepis :D

      Usuń
  7. U nas sezon grillowy trwa od jakiegoś czasu ;) :)
    Świetne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja dzisiaj rozpoczęłam sezon grillowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze nie grillowałam w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też grillowałam w weekend i eksperymentowałam z nową potrawą ;)
    ale jeszcze w tym roku nie leżałam nad wodą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak wyszła ta potrawa i co to było? ;)

      Usuń
    2. Mini pieczonki w folii aluminiowej ;) czyli ziemniak w plastrach, trochę cebuli, trochę marchewki i kilka plasterków kiełbasy + przyprawy. Smakuje prawie jak prawdziwe pieczonki z garnka, więc chyba będę powtarzać :D

      Usuń
    3. Muszę wypróbować! Czekam na poprawę pogody i organizuję kolejnego grilla i z daniem wg Twojego przepisu :)

      Usuń
    4. To jestem ciekawa, jak Ci będzie smakować :)

      Usuń
  11. ale Ci fajnie ja byłam w pracy w tym czasie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też miałam być w pracy, ale "dzięki" awarii systemu miałam wolne :)

      Usuń
  12. Oj,ale mi zrobiłaś smaka.Mam straszną ochotę na grillowaną pierś z kurczaka i sałatkę :)
    Leżeć na kocu i czytać książkę ahhh
    Pozdrawiam i dodaje do obserwowanych :)

    biszkopcik86.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę miałam ze sobą, ale nawet do niej nie zajrzałam, delektowałam się pięknem przyrody ;)
      Cieszę się, że dołączyłam do grona moich obserwatorów :)

      Usuń
  13. Ja muszę wreszcie zacząć grillować ;]

    OdpowiedzUsuń
  14. mniaaam... ale pyszności :) zdjęcia urocze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło się czyta takie komentarze, dziękuję :)

      Usuń
  15. Zgłodniałam :) Ciekawa jestem przepisu na konfiturę z czerwonej cebuli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest bardzo prosty: pół kg cebuli smażyły na odrobinie oliwy, dodajemy 2 łyżki brązowego cukru, potem ok 3 łyżek ocet balsamiczny i wina czerwonego półwytrawnego, czekamy aż płyny wyparują, a i jeszcze sól i pieprz do smaku :)

      Usuń