czwartek, 1 maja 2014

Francuskie ślimaczki z białym serem

Jest majówka, świeci piękne słońce, lubię tak! Wczoraj korzystając z wolnego dnia postanowiłam wykazać się w kuchni. Najpierw poszłam po zakupy, a potem wzięłam się przyrządzanie obiadu, zrobiłam moje ulubione spaghetti, przepis znajdziecie tutaj :) A na deser postanowiłam zrobić (po raz pierwszy) ślimaczki z ciasta francuskiego z białym serem i rodzynkami. Wyszły prawie idealnie, a dlaczego prawie? O tym za chwilę ;)


Składniki:
- opakowanie ciasta francuskiego
- kostka białego sera (trzykrotnie mielonego)
- cukier ok. 3 łyżki
- łyżeczka cukry wanilinowego
- jedno jajko
- rodzynki

Do miseczki z białym serem dodajemy cukier, żółtko i rodzynki (rodzynki przed dodaniem należy sparzyć!). Wszystko mieszamy i rozsmarowujemy na cieście. Następnie zwijamy delikatnie ciasto. Po zrolowaniu kroimy na kawałki o grubości 2 cm, mnie wyszło 15 sztuk. Przekładamy ślimaczki na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i smarujemy je białkiem. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 20 minut.



Największy problem miałam z pieczeniem. W oryginalnym przepisie było napisane, żeby piec w 200 stopniach przez 18 minut. Niestety, mój piekarnik ostatnio szaleje i wszystko przypala, mimo że ustawiłam temperaturę na 160 stopni i tak trochę spiekły mi się od spodu :(  Były bardzo smaczne, rozeszły się błyskawicznie :) 




Smacznego!


17 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie. Muszę wypróbować ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja uwielbiam takie rzeczy jeść, szkoda, że z robieniem już jest problem, ale chyba się zmotywuję i zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba jeden z najprostszych i najszybszych przepisów jakie znam ;) Zrób koniecznie :)

      Usuń
  4. Super, tanie i dość łatwe... muszę spróbować w wolnej chwili;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mnie się udało zrobić, to każdemu się uda ;)

      Usuń
  5. nie powinnam czytać takich postów w nocy bo robię się głodna :) ja miałam z piekarnikiem podobne problemy :)
    ja dzisiaj robiłam placki z białym serem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo ;) kulinarne posty powinny być objęte cenzurą po godzinie 18 ;)

      Usuń
  6. Koniecznie muszę coś takiego zrobić:) Wyglądają genialnie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś zrobię, ale bez rodzynek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za rodzynkami i ja nie przepadam, ale tutaj mi nie przeszkadzały. Następnym razem spróbuję zamiast rodzynek dodać wiórki kokosowe :)

      Usuń
  8. Uwielbiam francuskie ciasto, więc z chęcią pojadłabym takich ciasteczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ciasto francuskie pod każdą postacią, ale takich ślimaczków jeszcze nie robiłam - muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają na pyszne i łatwe :D Zapisuję przepis, tylko usunę rodzynki :P

    OdpowiedzUsuń