poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Zupa krem z brokułów

Dzisiaj mam dla Was przepis na coś dobrego, niedrogiego i szybkiego w przygotowaniu - zupa krem z brokułów. Danie iście studenckie ( przepis dostałam właśnie od studentki)   ;)


Składniki:
- 1 brokuł
- 1,5 litra wody
- kostka bulionowa
- ząbek czosnku
- mała cebula
- 50 g serka topionego
- 15 dag groszku ptysiowego lub grzanek
- sól i pieprz


Cebulę i czosnek siekamy, wrzucamy je na patelnię i smażymy na maśle, aż się cebula zeszkli. Do gotującej się wody dodajemy brokuły i kostkę bulionową, gotujemy do miękkości.  Następnie do ugotowanych brokułów dodajemy cebulę z czosnkiem i rozdrobniony serek topiony. Całość zestawiamy z ognia i mieszamy do momentu, aż serek się rozpuści. Potem wszystko miksujemy i doprawiamy solą i pieprzem. Zielona, wiosenna zupa gotowa :) Prawda, że proste? 


Smacznego :D



37 komentarzy:

  1. uwielbiam krem z brokułów :) jedna z moich ulubionych zup-kremów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadłam zupę i krem z brokułów, krem bardziej mi smakuje :)

      Usuń
  2. Nie jadłam jeszcze nigdy, ale przepis jest tak prosty, że grzechem byłoby nie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :D Zapewne każdemu wyjdzie pysznie :)

      Usuń
  3. Z chęcią zjadłabym taką zupkę, uwielbiam brokuły :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo je lubię, w zupie, sałatce, czy różnego rodzaju zapiekankach :) aż głodna się zrobiłam ;)

      Usuń
  4. Ja również uwielbiam krem z brokułów! Chodź ja dodaję na zagęszczenie 2 ziemniaczki zamiast serka :D I polecam również krem z pora!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety nie skorzystam... Nie lubię brokułów:(

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo apetycznie wygląda :) bardzo lubię wszelkiego rodzaju kremy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eksperymenty z kremami dopiero rozpoczęłam :)

      Usuń
  7. Prosta i na pewno smaczna :-) Niestety nie mam blendera :-/ Szkoda :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz ugotować "zwykłą" zupę brokułową ;)

      Usuń
  8. Mam brokuła. Wypróbuję ten przepis, zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj i daj znać, czy Ci smakowała :)

      Usuń
  9. Brokuły zawsze i wszędzie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. brzmi prosto i smacznie- muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pycha :) uwielbiam brokuły pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Robię bardzo podobną i uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda pysznie ! Ja zawsze robiłam zupę krem z porów , ale następnym razem zrobię chyba właśnie z brokułów :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno skorzystam z tego przepisu w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię każdego rodzaju zupy - kremy. Akurat dzis kupiłam brokuł i zastanawaim się co z nim zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś szczerze nienawidziłam brokułów, teraz je polubiłam, na ten krem również bym się skusiła :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja przyznaję bez bicia, że jeszcze nigdy nie robiłam. Ostatnio coś mnie naszło na marchewkową i mam zamiar zrobić w przyszłym tygodniu, tylko taką bardziej na ostro - zobaczymy, co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marchewkowej jeszcze nie jadłam. W ogóle jeszcze tylu różnych dobrych rzeczy nie próbowałam ;)

      Usuń
  18. Nie przepadam za zupami, ale tą bym chętnie spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojj zjadałabym! Wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń