poniedziałek, 17 marca 2014

Zdrowa sałatka na drugie śniadanie

Minęło kilka dni od mojego "postanowienia poprawy". Jak na razie nie jest źle. Spodziewałam się, że odstawienie słodyczy będzie największą moją bolączką oraz stosowanie regularnie kosmetyków. Ale okazało się zupełnie inaczej. Miałam się więcej ruszać, niestety pogoda mi to skutecznie uniemożliwiła, tak więc czekam na słońce i wyruszam na długie spacery. Kolejną rzeczą, z którą mam problem, to ograniczenie fast foodów. Czy pizza zalicza się do grupy tego niezdrowego jedzenia? Muszę panować nad sobą ;)
Najprzyjemniejsza częścią mojego postanowienia jest przyrządzanie sobie kolorowych, wielowarzywnych posiłków do pracy. W czwartek zajadałam się pyszną i zdrową sałatką. Jej przygotowanie jest prościutkie i trwa zaledwie kilka minut.
Do swojej sałatki skroiłam połówkę sałaty lodowej, a żeby było jeszcze szybciej, można kupić mix sałat, który od razu jest gotowy do spożycia, nie trzeba nic kroić, ani myć (a ja go i tak płuczę). Reszta składników: kukurydza, pół marchewki startej na grubych oczkach oraz pokrojony pomidor bez miąższu. Wszystko wystarczy polać jogurtem naturalnym, albo tak jak ja zrobić sos à la 1000 wysp (jogurt naturalny+ odrobina majonezu i ketchupu). Po dodaniu tego sosu sałatka stała się w smaku bardziej wyrazista.



Po zjedzeniu takiego pojemnika (pojemność 1,2 litra starczyła mi na "dwa podejścia") wypełnionego pysznościami czułam się zdrowo najedzona. Nie czułam się ociężała, ale lekka i pełna energii :)

A to już wiosenne kanaki z niedzieli.



Kończę, bo robię się głodna ;)

16 komentarzy:

  1. Gratuluję trzymania się w swoich postanowieniach :) Ja miałam od dzisiaj a tymczasem znów przeszło na jutro... Ale koniec, jutro to już na 100% wezmę się za siebie bo aż strach pomyśleć co będzie w lecie w kostiumie kąpielowym... chyba bym musiała zakładać piankę do nurkowania :D. A sałatka na pewno przepyszna. W wolnej chwili również sobie taką zrobię :).
    Co do pizzy: uważam, że jeśli jest domowa, z odrobiną sera, koncentratem pomidorowym i 'fit dodatkami' (dużo warzyw) to można sobie pozwolić od czasu do czasu :).
    Serdecznie pozdrawiam!
    P.S. Trzymaj za mnie kciuki, błagam ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ściskam bardzo mocno kciuki!!!
      Nie można odkładać na później, na jutro. Spróbuj postawić sobie jakiś cel chociaż na kilka dni, a zobaczysz jaka będziesz dumna z siebie, gdy go osiągniesz, gwarantuję Ci to. Wierzę, że jesteś w stanie to osiągnąć. Do wakacji jeszcze sporo czasu i dasz radę, ale to nie oznacza, że możesz odkładać "brania się za siebie" na później, bo Cię w końcu jesień zastanie, a zamiast kostiumu kąpielowego będzie gruby sweter ;)

      Usuń
  2. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się wytrwać w Twoich postanowieniach.
    Ja spaceruje i jem w mirę zdrowo, ale nigdy nie umiałam się zmotywować do ćwiczeń...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Wasze wsparcie bardzo mi pomaga i niesamowicie motywuje :D

      Usuń
  3. ale mi narobiłaś ochoty na takie kanapeczki :D Ogólnie to ja też sie staram zdrowo odżywiać...a tamte słodkości .. to takie małe odstępstwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie takie małe ;) Czekolady z milki będą mi się śniły po nocach, mmmniam :)

      Usuń
  4. tez mam problem z ograniczeniem fast foodów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie dobre to jedzenie, a takie niezdrowe ;)

      Usuń
  5. Twoje posiłki wyglądają pysznie! Super że trzymasz się postanowienia :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Nie tylko wyglądają, ale i smakują pysznie :)

      Usuń
  6. Pyszne :) I pięknie wyglądają w końcu to prawda, że człowiek je też oczami :) sama chętnie takie postanowienie mogłabym mieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, na pewno wyjdzie Ci to na zdrowie ;)
      Uroczy kot :D

      Usuń
  7. Uwielbiam takie wiosenne kanapeczki, jednak ostatnio przeczytałam, że nowalijki nie koniecznie są zdrowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym czytałam, ale ciężko się oprzeć ponieważ takie kanapki smakują wybornie o tej porze roku ;)

      Usuń
  8. super postanowienie :) te kanapki wyglądają super :) marze o takim śniadaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak na razie daję radę :) czas spełnić swe marzenie :D

      Usuń