sobota, 1 lutego 2014

Spaghetti po bolońsku

Uwielbiam dobre jedzenie. Mogę ograniczać się we wszystkim ,ale nie w jedzeniu. Tego jednego nie potrafię sobie odmówić. Dzisiaj przygotowałam dla Was przepis na jedno z moich ulubionych dań, a mianowicie spaghetti bolognese.


Składniki:
- puszka pomidorów
- 350 g mięsa mielonego
- 1 cebula
- 2 średnie marchewki
- 1 plaster selera
- 2 ząbki czosnku
- łyżka koncentratu pomidorowego
- olej do smażenia
- makaron spaghetti
- ser żółty lub parmezan
- przyprawa do spaghetti
- sól i pieprz




Marchewkę i selera kroimy w kostkę i podsmażamy na oleju. Po ok 2 minutach dodajemy posiekaną cebulę, czekamy aż się zeszkli i dodajemy drobno pokrojony czosnek.


Do warzyw dorzucamy mięso mielone. Smażymy na dużym ogniu, aż mięso zbrązowieje i przestanie być surowe. W międzyczasie gotujemy wodę na makaron (jeśli do wrzątku dodamy odrobinę oleju makaron nie będzie się kleił ) i ścieramy ser na tarce.


Do usmażonego mięsa i warzyw dodajemy puszkę pomidorów, łyżkę koncentratu pomidorowego, dwie łyżeczki przyprawy do spaghetti, sól i pieprz. Wszystko razem trzeba zagotować.


Zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze pod przykryciem ok 20-30 minut.
Makaron ugotowany al dente wykładamy na talerz i polewamy go przygotowanym sosem, na koniec posypujemy wszystko tartym serem.



SMACZNEGO!



19 komentarzy:

  1. Mój przepis na spaghetti to makaron, mięso mielone i gotowy sos spaghetti ze słoiczka:D hihihi jeszcze nigdy sama nie zrobiłam sosu;) ale może kiedyś będzie ten pierwszy raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez wiele lat jadłam własnie takie spaghetti, ale jak już raz spróbowałam własnej roboty, to wiem że nigdy nie tknę tego ze słoika. Ogromna różnica ;)

      Usuń
  2. Jeeeej, ale pysznie to wygląda :D Ja wprawdzie trochę inaczej to robię (bez marchewki) i najpierw szklę cebulkę z czosnkiem na patelni, potem wrzucam mięsko i resztę, ale chętnie wypróbuję Twoją wersję, bo spahetti uwielbiam i mogę jeść w każdej ilości :D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja ;)
      Marchewka i seler wzbogacają smak i wygląd, jak dla mnie taka wersja jest smaczniejsza, a niewiele więcej pracy ;)

      Usuń
  3. Nie lubię, ale wygląda pysznniiee:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam osoby, które nie przepadają za spaghetti, ale żeby tak całkiem nie lubić? Złamałaś mi serce :(

      Usuń
  4. Ja zdecydowanie bardziej wolę SPAGHETTI NAPOLI z kurczakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj :) nominowałam Cię do Liebster Blog Award :) wszelkie informacje znajdziesz na moim blogu nietylkokosmetyki.blogspot.com zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Miło, że o mnie pomyślałaś :)

      Usuń
  6. spagetti <3 :) U mnie ostatnio królowały krewetki w sosie pomidorowym - przepis na blogu. Przyjemnie tu o ciebie, dodaję do obserwowanych:) buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krewetek jeszcze nigdy nie próbowałam, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz :)
      Dziękuję :)

      Usuń
  7. cały dzień chodzi za mną spagetti i jeszcze to..kusisz, oj kusisz :))
    fajny blog, ciekawe inspiracje z pewnością będe zaglądać tu częściej..obserwuję!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz to już koniecznie musisz zrobić spaghetti ;)
      Zapraszam serdecznie :)

      Usuń
  8. uwielbiam spagetti :) polecam do tego jeszcze suszone pomidory i fete :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam makarony, pomidorowy sos :) siedzę jeszcze bez śniadania i zrobiłam się bardzo głodna :)

    OdpowiedzUsuń