sobota, 25 stycznia 2014

"Chce się żyć" M. Pieprzyca

Mija miesiąc od opublikowania pierwszego posta na blogu :) Bardzo spodobało mi się blogowanie. Są czytelniczki, są obserwatorki, ruch coraz większy i motywacji nie brakuje. Dobrze jest!

Na dzisiaj przygotowałam recenzję książki "Chce się żyć" autorstwa Macieja Pieprzycy.



"Chce się żyć" to oparta na prawdziwych wydarzeniach, niepokorna, a zarazem pełna ciepła i humoru opowieść o ogromnej woli życia osoby skazanej przez świat na milczenie.

Bohaterem książki jest, urodzony na początku lat 80., Mateusz Rosiński, u którego zdiagnozowano czterokończynowe porażenie mózgowe. Lekarze stwierdzili również, że chłopiec jest niesprawny intelektualnie. Nie może chodzić, mówić i komunikować się ze światem, jest jak roślina. Tylko, że Mateusz wszystko rozumie i potrafi myśleć. Chłopiec za wszelką cenę, chce udowodnić wszystkim, że nie jest rośliną. Pomóc chcą mu również rodzice, którzy nie pogodzili się z diagnozą lekarzy i wierzą w cud. Ale cudu nie będzie, będzie za to wielka chęć do życia. Przed chłopakiem długa i kręta droga do osiągnięcia celu. Los nie będzie go oszczędzał, ale nawet jak dosięgnie dna, zawsze znajdzie w sobie siłę by się od niego odbić. Mateusz ma twardy i niełatwy charakter, jego pasją są gwiazdy i ... kobiece biusty.

Lektura niesamowicie wzruszająca i bardzo zabawna. Trochę dziwne połączenie, bo jak z humorem można pisać o ciężkiej chorobie? Jednak się da i Pieprzyca to udowodnił.
Autor książki, a zarazem reżyser filmu, o tym samym tytule, opisuje świat niepełnosprawnych bez fałszywej litości i roztkliwiania się. Pokazuje, że chorzy ludzie także pragną przyjaźni, miłości, a przede wszystkim zrozumienia i cierpliwości.
Książka została napisała łatwym i prostym językiem, niesamowicie wciąga, ciężko się od niej oderwać.

W październiku 2013 roku miała miejsce premiera filmu "Chce się żyć". Jeszcze go nie oglądałam. 





Oglądałyście film lub czytałyście książkę "Chce się żyć" ?



7 komentarzy:

  1. Nawet nie wiedziałam, że jest książka na podstawie której powstał ten film. Jest na mojej liście "do obejrzenia" więc i książka może trafi na listę "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest i podejrzewam, że książka i film są równie dobre. A książka w empiku jest w promocji - 30% :)

      Usuń
  2. Nigdy nie słyszałam o książce ani o filme. Gratulacje 1 miesiąca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Niestety, ale dobre, polskie filmy są słabo promowane.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. oglądałam film, nie czytałam książki. Film bardzo dobry, poruszający, wzruszający. Ja ciągle miałam nadzieję że on jakoś cudownie ozdrowieje, niestety tak się nie stało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez pierwsze strony książki również towarzyszyła mi myśl, że może jednak on wyzdrowieje. Kiedyś będę musiała obejrzeć ten film, bardzo ciekawa jestem gry Dawida Ogrodnika :)

      Usuń